Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Watermark/fingerprint på MP3?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en kund som vill kunna sälja "oskyddad mp3" men samtidigt ha vattenmärkning, eller ännu hellre fingerprinting.

Om jag har förstått terminologin rätt så är vattenmärkning ett sätt att på alla MP3-or gravera in upphovsmannen, och detta läggs då i ljudkurvan på ett sådant sätt så att informationen finns kvar även om man skulle manipulera/traskoda ljudet.

Fingerprinting är samma sak, men det innebär att samma MP3 köpt av två olika personer kommer att vara olika, dvs de innehåller dessutom individuell information.

Nu till själva frågan, känner ni till programvara/tjänster på nätet som kan göra dom här sakerna?

Tack på förhand...

"Fingerprinting är samma sak, men det innebär att samma MP3 köpt av två olika personer kommer att vara olika, dvs de innehåller dessutom individuell information."

både ja och nej, det beror på om vattenmärningen är statiskt eller dynamiskt
den statiska varianten funkar så att du kodar låten offline medans den dynamiska varianten kodar online på filserver innan kund laddar hem så låten får ett unik "ID"

Kolla in http://www.musictrace.de/, det är som dom har fixat grejerna till adlibris

Tack för tipset, nu har jag mailkontakt med dom!

1
Bevaka tråden