Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställning av iBook

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lyckos er som beställer via apple stor eller köper från butiker. Själv har jag beställt en ibook som hempc via jobbet. Sista anmälningsdag var igår. Nu ska bara listan godkännas, skickas till företaget som levererar burkarna till oss, beställningar göras av dem osv osv. Leveranser ska ske i slutet av januari och hela februari. Lång väntan...

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge..

Men tänk vad trevligt det hade varit att få den till jul. Skulle ha varit en smaskig julklapp. *drömmer*

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge..

Beställde en 800 12,1" för snart två veckor sedan. Det här är plågsamt... ungefär som när man var liten och det var en vecka kvar till julafton. Nej förresten, det här är tusanimig värre! Går som på nålar just nu... i en del avseenden växer man nog aldrig upp!

Jag vet hur det känns, jag väntar på en sådan själv. Försökte bara lätta upp stämningen.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-28 16:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge..

Har aldrig förlikat mig med talesättet - väntar man på något riktigt jävligt väntar jag gärna för länge - typ: döden får gärna dröja...

Äntligen efter flera dagars väntan kan jag förvänta mig en iBook någongång nästa vecka! *phew*

"Being Assembled"

Hur lång tid kan det ta?

Blir galen av att vänta.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
"Being Assembled"

Hur lång tid kan det ta?

Blir galen av att vänta.

Det beror på hur din dator var konfigurerad och vad du har i din beställning. Har du valt mera minne eller större hårddisk? Har du någon del i beställningen som hade lång "byggtid"? Då tar det längre tid. Annars ska det gå på några dagar. Jag beställde min i fredags och den var "Being Assembled" i fem dagar. Jag hade då valt att stoppa i ett AirPort-kort, vilket antagligen gjorde någon extra dag.

Det är, som nämnts tidigare i andra trådar, rätt fascinerande hur logistiken fungerar. Min iBook skeppas (är det svengelska?) direkt från Taiwan, digitalkameran från Irland och övriga delar från Flextronic Venray (var nu det ligger) och samlas ihop av Kuhne & Nagel N.V (i Luxemburg?) och skickas sen med TNT hit till Umeå.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-05 13:17

Flextronic Venray är i Holland om jag inte minns fel.. Kollade upp det där när jag väntade i en "evighet" på min iBook..

Men när den väl kom så glömde jag det ganska snabbt.. underbar dator!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
"Being Assembled"

Hur lång tid kan det ta?

Blir galen av att vänta.

Det beror på hur din dator var konfigurerad och vad du har i din beställning. Har du valt mera minne eller större hårddisk? Har du någon del i beställningen som hade lång "byggtid"? Då tar det längre tid. Annars ska det gå på några dagar. Jag beställde min i fredags och den var "Being Assembled" i fem dagar. Jag hade då valt att stoppa i ett AirPort-kort, vilket antagligen gjorde någon extra dag.

Det är, som nämnts tidigare i andra trådar, rätt fascinerande hur logistiken fungerar. Min iBook skeppas (är det svengelska?) direkt från Taiwan, digitalkameran från Irland och övriga delar från Flextronic Venray (var nu det ligger) och samlas ihop av Kuhne & Nagel N.V (i Luxemburg?) och skickas sen med TNT hit till Umeå.

Den var "Being Assembled" i ungefär tre dagar. Sen "Shipped". För övrigt är det samma sak för mig, iBooken från Taiwan och digitalkameran från Irland. Båda har statusen "arrived in EDC (merge delivery)" just nu.

Jag valde ingen speciell konfiguration utöver att jag valde Engelskt system istället för svenskt. Förhoppningsvis kommer den nu i veckan. Har beställt en 512MB SO-DIMM åt den också.

Vilken modell beställde du Adrian? Själv tog jag en 12.1", 800, Combo.

Edit: Nämen, nu är Edit i farten igen.

[ 10 December 2002, 10:34: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

Bevaka tråden