Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nostalgi: MacPower

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som minns denns site?

Det är riktigt synd att Lindhe tvingades lägga ner denna underbara site!

/M

[ 03 Oktober 2002, 12:42: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

• Oregistrerad
  • 2002-10-03 12:48

Jodå, kult.
Men vart tog Martin Lindhe vägen, finns han här någonstans tro?

Lindhe.com

Han intervjuades i Macpressen. Minns inte riktigt när det var. Han bor numera i USA.

Lindhe borde inbjudas till att bli hedersmedlem här på 99mac!
(Fast han kanske rent av redan är medlem här?)

/M

Martin Linde är medlem på 99mac sedan 9 maj 2001.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-03 13:53

Ahhh...macpower.com...nyheterna släpptes alltid vid midnatt. Mycket shysst site.

Hehe, kom just på en roligt sak. Macpower hade ju svartlistnings lista för företag/skolor som inte gillar maccar. Där satte jag upp min gamla skola och klassföreståndare. Kommer ihåg att han kallade mig till ett möte. Ok,sa jag gäller väl något skolarbete tänkte jag.
Ack, så fel...han var rasande och berättade att han hade fått över 50 (!) (en del oförskämda) mail. Han var helt galen...hoho...kul när man tänker tillbaka på det. Inte så kul då.
Senast jag hörde så hade skolan köpt in 3 imaccar som filmarna redigerar på.

Haha... riktigt bra! Upp till kamp

Vilken Babe!

G-bit

MacPower.com´s svarta lista lever kvar hos, Web archive, ni han finna den här!!.

MacPowers kampanjsida "Slå tillbaka!". Riktigt bra sida, med många och bra argument om varför man ska välja Mac OS. Lindhe har även publicerat annat "krigsmaterial" i form av krigscitat och bildmaterial. Riktigt kul!

/M

[ 03 Oktober 2002, 14:23: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-03 14:24

Kanske nått för 99mac.com att helt fräckt sno...?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Vilken Babe!

G-bit

Menar du Martin?

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-03 14:27
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
MacPower.com´s svarta lista lever kvar hos, Web archive, ni han finna den här!!.

MacPowers kampanjsida "Slå tillbaka!". Riktigt bra sida, med många och bra argument om varför man ska välja Mac OS. Lindhe har även publicerat annat "krigsmaterial" i form av krigscitat och bildmaterial. Riktigt kul!

/M

Haha, där är min gamla lärare. Just det, har ett minne av att han mailade lindhe om att ta bort hans namn. Men Lindhe var hård som flinta och sa nej. Läraren, som annars är en väldigt lugn islänning blev ännu argare. Har för mig att det var så iallafall.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-03 14:38

Har ju Macpower cd här bredvid mig

"För att köra CDn behöver du en Intel-baserad PC med minst 344 MHz processor, 2 MB L2 cache, dubbla MMX-processorer, Active X, Mac OS-emulator, 25-tums skärm i miljontals färger, 256 MB RAM, Windows 99 eller NT 8.5.

...eller en Mac."

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:
Har ju Macpower cd här bredvid mig

"För att köra CDn behöver du en Intel-baserad PC med minst 344 MHz processor, 2 MB L2 cache, dubbla MMX-processorer, Active X, Mac OS-emulator, 25-tums skärm i miljontals färger, 256 MB RAM, Windows 99 eller NT 8.5.

...eller en Mac."

Var det inte på den CDn som det följde med en massa roliga MacPower QT-klipp. Jag minns när en reporter gick runt i Stockholm och frågade folket på gatan om vad de tyckte om MacPower, PowerSociety osv... det var helkul... jag tror det var i den filmen som Lindhe gick omkring i lösnäsa och lösmustasch...

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-03 15:46

Jodå är en hel del sånt där

• Oregistrerad
  • 2002-10-04 08:28

*tittar in*

Tack for nostalgi-URLen - riktigt kul att lasa svartlistan mm. Hur ar laget hemma i Svedala?

• Oregistrerad
  • 2002-10-04 16:42

*tittar in*

Tack for nostalgi-URLen - riktigt kul att lasa svartlistan mm. Hur ar laget hemma i Svedala?

Kan väl säga så här, KALLT.

I Umeå snöar det för fullt just nu...

Hehe, där är ju mannen själv. Jotack, sverige funkar väl hyfsat

Macpower fick mig att gå till sängs senare, man var ju helt enkelt tvungen att varenda kväll klockan 24:00 sitta på realoadknappen för att få läsa nyheterna först(Ja, jag blev #1 några gånger )

Jag har fortfarande kvar min mörkblåa Macpower.com t-shirt! Bär den regelbundet - såklart…

Förutom denna har jag en original iMac tröja, samt Macpressen töntiga "Do you shark?" tröja med en uppfälld Pismo som visar ett hajgap…

Jernberg
- Leg. tröjfetischist

• Medlem
  • Borås
  • 2002-10-04 20:18

Macpower tröjan används endast till fest

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 20:25

Återuppväck Macpower från de döda! Om namnet Macpower är upptaget kan man ju kalla det Macpwr eller nåt...

Jag minns dagen då jag gick in på MacPower och såg att siten skulle lägges ner. Det var på ett besök på högskolan i Växjö, jag snodde åt mig en dator i en datasal och där fick jag det trista beskedet.

• Oregistrerad
  • 2002-10-04 22:28

Det gör ont i hjärtat då jag tänker på den dagen MacPower fick dödsstöten...

Samtidigt var det startskottet för mycket positiva krafter på nätet.

Martin
Ja...en babe! Vadårå?

Jag kan åxå göra grimarser men jag förblir en babe i alla fall

(detta och en gnutta självironi, om jag får be)

G-bit

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 23:24

Jag jobbade på ett företag som ägdes av samma mediajätte som också drev Macpower. När jag hörde att Macpower skulle dö visste jag att tiden var ute, att det var slut. Företaget jag arbetade på försvann kort därefter. Allt är borta nu.

[ 04 Oktober 2002, 23:25: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Oregistrerad
  • 2002-10-04 23:28

Den mediajätten är väl inte så duktiga på att vara uthålliga vad jag kan förstå...

1
Bevaka tråden