Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på knäpptyst extern hd mottages!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska ha den i sovrummet. Gärna fläktlös och gärna Firewire 800...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-21 13:10

Western Digital MyBook Pro Edition har ju passiv kylning (fläktlös?), så den borde ju onekligen vara tyst. Funderar på en sån själv.
Finns t ex på Dustin Home

Saxat från tomshardware

Citat:

These air vents do serve a purpose in addition to the secret message; they allow the MyBook to be passively cooled without a noisy fan.

Senast redigerat 2006-12-21 13:26
  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-21 13:33

Hm. Jag har 2 stycken sådana western digital, fast en på 250GB och en på 1TB. 250 bör funka att ha i sovrummet, men helt tyst är den inte dock. 1TB låter som fanken om fläkten går igång, vilket det gör när man använder den länge och mkt, dock så har den fördelen att den stänger av sig själv när man inte använder den. Annars är det ju fina diskar. Personligen tar jag hellre lite fläktljud än att hårddisken blir för varm, men det är ju trevligt att sova på natten också... vilket jag inte klarar av när 1TB diskens fläkt drar igång...

Om du orkar/kan och måste ha den tyst finns det säkert beskrivningar på hur du bygger en ljudisolerad låda till disken... Annars kan man ju skaffa en längre sladd så kan du ställa den i garderoben om du har ngn.. Har dock bara hittat 4.5 m firewire kabel som längst..men har inte letat runt över hela nätet iofs....

Jag har USB2+FW400 versionen av det här chassiet: http://www.cupertino.se/reseller/Pleiades-FW800-400--USB2-tripple-p-472.html Det är snyggt och har ingen fläkt, sätt i en Samsung Spinpoint så blir det tystare än tyst. Inte billigt...

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-27 15:49

Kopte precis en http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1123569

Later knappt nanting forutom nar diskarna e igang... och da nastan ingenting heller. eftersom diskarna ar raidade (2x320gb) sa gar det valdigt snabbt med fw800

Jag har en Lacie d2 triple interface (fw 400, 800 usb2) dar jag bytte ut maxtordisken som satt i mot en seagate barracuda som dessutom ar mkt storre i kapacitet och ar tystare!

Smart satt att spara en slant pa da det ofta sitter vanliga IDE diskar monterade en extern kabinett. Kop en d2 med minst lagringskapacitet = billigt, och byt sedan ut disken mot en storre och battre.

1
Bevaka tråden