Har problem med mitt ATI Radeon X800 XT i min PowerMac G5 dual 2.0 GHz. Rätt var det var stängde datorn av sig, utan någon förvarning. Tidigare har allt fungerat utan problem. Om jag kommer ihåg rätt när jag testade detta, startar datorn igen om man låter den vara avstängd en stund. Försöker man starta datorn direkt när den stängts av, brummar den igång, men börjar pipa och stängs sedan av igen.
Har för mig att det gick att boota från 10.4.x installations-DVD och installera ett rent system, dock stängs datorn av igen om man bootar på det nyinstallerade systemet. Datorn bootar på en ren 10.3.x-installation.
Stoppar jag i originalkortet (GeForce FX 5200), bootar datorn och fungerar utan problem, som tidigare.
Har testat att köra ATI Radeon X800 XT-kortet i en PowerMac G5 1.6 GHz. I den fungerar det utan problem under 10.4.x, det lilla jag testade. Nästa steg är att jag skall testa kortet i en i stort sett likadan dator som min. Har inget likadant grafikkort, så jag kan inte testa åt det hållet och utesluta det ena eller det andra...
Är det troligast att grafikkortet eller datorn, nätaggregatet är defekt? Kan vara så att nätaggregatet lägger av vid högre belastning av någon anledning, men kan även vara grafikkortet eller annan komponent. Har AppleCare kvar på datorn och garanti på grafikkortet, men det gäller att skicka iväg rätt pryl. :eek:
Någon som stött på något liknande?