varför skrivs det så många onödiga inlägg i onödan?
vaddå "onödiga"?
jag tror inte folk hänger på 99mac bara för att få svar på sina frågor, utan även för att det är ett bra och trevligt community, och för att de trivs här.
någon sa tidigare i tråden att "forum också fyller en social funktion" och jag tror det är det bästa svaret på frågan i rubriken.
Om man kommer som ny medlem hit så är det inte helt lätt att veta vart man ska börja, man vill nog ofta "känna lite på stämningen" och ett "önödigt" inlägg kan vara ett ganska bra sätt tror jag.
Jag förstår att det kan vara ett problem om det skapas en massa trådar med samma frågeställning, men de "allmänna forumen" borde vara undantagna detta. det borde vara en plats där man kan fråga vad som helst (inom rimliga gränser) utan att det ska ses som "onödigt".
I de andra "smalare" forumen tror jag på att försöka implementera en rutin hos användarna att alltid söka först och fråga sen. Det kanske är svårt, eller omöjligt, men idén med fler klibbiga trådar och en utökad sökfunktion är nog en bra början.
det var mina två rand, jag bidrog nog inte med nånting, men som medlem här känns det bra i alla fall dela med mig av mina tankar. hoppas det inte uppfattas som onödigt