Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Half-Life 1 motorn (tillsammns med Counterstrike) funkar hur bra som helst. Kör det i Crossover - nemas problemas kan man nog säga. Rycker till lite ibland, men inget större problem. Kör det i ett fönster på min C2D iMac 20" så jag snabbt kan växla till chattprogrammet .
HalfLife 2 ska fungera (enligt en video på Youtube) Men då vet jag inte vilken upplösning han kör med. Men testa vet jag
Har nu testat counterstrike och det flyter på rätt ok. Dock går datorn igång på alla "cylindrar" och fläkten låter som den kommer självförstöras. Samma för er andra som lirar?
Sen får jag inte ned konsollen som man brukar få ner genom att trycka på knappen till vänster om 1:an.
Fläkten går nästan aldrig igång på min C2D iMac 20". Pratar vi om vanliga, "gamla" counterstrike? Det är den jag kör: CS CZ (condition zero). Den där knappen funkar för mig i alla fall
Jo det är gamla vanliga 1.6. Men vad rackarns fungerar inte konsollknappen för mig då, känner mig hyfsat handikappad.
Har märkt av de små rycken, kan nog ställa till det men det är inte långa avbrott så det kan man ju leva med.
Det verkar som det är färre ryck i CS 1.6 än i Condition Zero, så jag lirar mest vanliga CS-maps för att undvika de små rycken. Man äger mer då!
Att få ner konsollen med den tangenten funkar bra hos mig på min MacBook. Kolla i tangentbordsinställningarna i CS och se så att det verkligen är den knappen som är assignad till konsollen.
Att få ner konsollen med den tangenten funkar bra hos mig på min MacBook. Kolla i tangentbordsinställningarna i CS och se så att det verkligen är den knappen som är assignad till konsollen.
Har kollat i tangentbordsinställningarna men den funktionen verkar inte gå att ändra, hittar den inte ens.
Varför kör ni inte med CrossOver istället för BootCamp? Okej, allt funkar inte på CS - men mycket gör det. Snart kommer programmet även i en skarp version..