Jag hade Claris Emailer för länge sedan jag också, jag gick vägen från Emailer till Outlook Express (som Mac-versionen hette vill jag minnas) och därifrån var det lätt att senare gå till Entourage när den kom. Om du gör något liknande så tror jag man kan importera till Mail från Entourage, men kan inte svära på det.
Om du kan tänka dig att ha dina gamla email i en FM-databas så finns ett verktyg som heter Emailer Archive på denna sida: http://www.fogcity.com/em_utilities2.0.html . Sedan går det ju alltid att när väl data finns i en FM-databas så kan man få ut dem i vilken form man önskar - alltså kan man först importera dit, knåda om dem, skjuta ut och importera till vilket mailprogram som helst. Men det är en omväg om det finns en mera direkt väg.
På samma sida finns ett Applescript för import/export till vissa filformat (rfc 934). Jag vet inte huruvida Apples Mail eller Powermail kan importera sådana filer, men det kan vara värt ett försök, prova med några stycken och jobba med en kopia och se till att du har backup.
Edit: Länk till RFC lades till. Man kan sedan googla på tex Mail och rfc 934 respektive andra epostprogrammets namn och rfc 934.