Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna DVD?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-19 18:02

Hur gör jag om jag vill bränna en DVD så den funkar på en DVD spelare?

Tar man bara VideoTS katalogen och bränner ut den? Eller krävs det speciella program?

Alltid bränt med Toast, bra program att skaffa.
klarar väldigt mycket mer också...

Bränna vad?

Är det en film du vill bränna så tycker jag att du skall använda Toast (som redan sagts) men förmodligen går det att bränna en mapp med VIDEO_TS-folder och en tom AUDIO_TS-folder. Har aldrig prövat det faktiskt... Testa och rapportera!

Ursprungligen av HåkanO:

Är det en film du vill bränna så tycker jag att du skall använda Toast (som redan sagts) men förmodligen går det att bränna en mapp med VIDEO_TS-folder och en tom AUDIO_TS-folder. Har aldrig prövat det faktiskt... Testa och rapportera!

Har testat för länge sen... det går inte bra alls. Ja bränna går ju, men det funkar inte.

Som sagt, tala om hur du gjorde.

Finessen med Toast är att den kan bränna bildspel, filmer (ex 700MB DIVX AVI) kan konverteras till DVD (Bra om man har en äldre DVD-spelare som ej läser DIVX direkt).
Toast bränner data (backuper), Audio-CD's, Mp3-CD's, VCD, SVCD, Bränner DVD från VIDEO-TS-folder, Bin/Cue-filer, ISO mfl DiskImage-filer, man kan göra Disk-copy också (CD/DVD). Toast hanterar allehanda medier, CD-R och DVD-er...

Kort sagt The Swiss Army of Burning Discs ...

• Medlem
  • 2006-12-29 08:24
Ursprungligen av Goflorp:

The Swiss Army of Burning Discs ...

Ja exakt. De brinnande skivornas schweiziska armé.

Ursprungligen av lufra:

Ja exakt. De brinnande skivornas schweiziska armé.

(finns det ingen gapflabbande smiley?)

• Oregistrerad
  • 2006-12-23 12:48

EDIT: Kom på hur jag löste problemet....

Senast redigerat 2006-12-23 13:58
Ursprungligen av Ian.C:

EDIT: Kom på hur jag löste problemet....

Enlighten us....

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-12-28 21:42

det funkar alldeles utmärkt för mig. bara att välja "dvd video från video ts" och sen slänga in mappen du vill bränna, toast 7 är ett grymt bra program

Ursprungligen av Granisen:

det funkar alldeles utmärkt för mig. bara att välja "dvd video från video ts" och sen slänga in mappen du vill bränna, toast 7 är ett grymt bra program

Ja DÅ funkar det ju självklart eftersom Toast har den funktionen (vilket ju redan skrivits här) Men testa (inte) att göra det i Finder eller Skivverktyg, vilket var vad jag syftade på. Då saknas DVD-videoskivans struktur och det funkar inte.

Det finns ett gratis program som heter Burn. Det ska funka att välja DVD Video i det och bränna.

Vafan, ni vet vad jag menar The Swiss Army Knife---
Toast är väl lite bränningens multifunktionsverktyg .....

Men vaddå, finns Bodies without organs så...

Just nu sitter Crawford i TV och påannonserar "Montrens tid"
Inte ens de klarar sig från felstavningar.....

Ursprungligen av Goflorp:

Vafan, ni vet vad jag menar The Swiss Army Knife---
Toast är väl lite bränningens multifunktionsverktyg .....

Men vaddå, finns Bodies without organs så...

Just nu sitter Crawford i TV och påannonserar "Montrens tid"
Inte ens de klarar sig från felstavningar.....

Jag tyckte bara det var kul!. Du blev inte sur väl?;)

Dragon Burn

Ett enkelt program är Dragon Burn. Där splittar programet själv upp infon över flera dvd's, kanon om man har en fet fil om 45GB i bara bilder som skall sparas...

Ursprungligen av Svante S:

Jag tyckte bara det var kul!. Du blev inte sur väl?;)

Alltid förbannat långsint i ca 7 min

Njema problema...

• Oregistrerad
  • 2006-12-30 23:47

Fungerar Toast också med image filer och TS-kataloger som är större än normala 4.7GBs skivor? Dvs komprimerar Toast ner till lämplig storlek?

Använder idag CloneDVD2 för PC ifrån Slysoft, och skulle vara toppen med ett liknande program när min MBP kommer.

***add***

Glöm det, gick in på Roxios sida och läste
quote "compress and copy DVD movies"...

1
Bevaka tråden