Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Tiger?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vart tog användarvänligheten vägen? Har skaffat OS Tiger och tänkte installera i min eMac 700mhz 600MB som tidigare bara kört 10.2 Har gjort viktig backup, brännt och öppnat en öl. Glad i hågen ser jag snart fram emot ett nytt OS - slippa buggar i program och kunna utnyttja det mesta fullt ut. Läst igenom noga och bestämt mig för att göra en partion bl.a... Men, datorn "hänger sig" eller vägrar genom att visa en läskig och obegriplig svart sida efter omstarten. Massa konstig rörig text på flera språk. Måste göra tvingad omstart för att återigen hamna på en "konstig" sida med endast två knappar - "uppdatering" och "gå vidare". När jag försöker få ut skivan åker den bara ut och genast in igen! Jag får inte ens läsa medföljande pdf! Saknar jag något i hårdvaran?

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-12-20 10:39

Skärmen med all text är en Kernel Panic och beror oftast på fel i någon hårdvara.
Har du installerat nytt minne nyligen? Isåfall, ta ut det och prova igen.

Ursprungligen av filuren:

Skärmen med all text är en Kernel Panic och beror oftast på fel i någon hårdvara.
Har du installerat nytt minne nyligen? Isåfall, ta ut det och prova igen.

Nä, det var länge sedan. Satte in en 512:a när jag skaffade datorn begagnad. Har inte haft några andra problem alls.

Kolla in om det finns några firmwareuppdateringar till datorn. Sök på apples download-sidor.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-20 15:47

Prova att sedan försöka radera hela startskivan igen. Fortsätter den krasha, kolla så att CDn är hel och fin, och börja sedan misstänka att det är fel på datorn.

1
Bevaka tråden