Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kan man omaktivera windows hur många ggr som helst?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-12-22 22:02

Jag har installerat BootCamp och Windows XP. Fungerar ju bra. Nu ville jag prova nya betan från Parallels som ju skulle kunna utnyttja den befintliga Windows-installationen.

När jag startar upp Windows i Parallels får jag ett meddelande i Windows som säger:

"Sedan dess Windows akiverades på den här datorn har maskinvaran ändrats markant. Windows måste därför omaktiveras inom 3 dagar. Vill du omaktivera Windows nu?"

Och med alternativen "Ja" och "Nej". Vad händer om jag väljer ja? om jag väljer nej?

Om jag vill köra Windows både via BootCamp och Parallels i framtiden, går det? Eller hindrar Windows-licensen det? BootCamp är väl lämplig för mer krävande program medan Parallels fungerar om man bara ska göra något enkelt i Windows.

(Det är alltså en "genuine" WIndows som är betald osv.)

Jag fick för någon vecka sedan beskedet att mitt ("genuina") XP Home aktiverats för många gånger och är obrukbart.... Kul... Det var de pengarna det. Men tro man kan få en ny nyckel om man ringer MS så gjorde en kollega och det gick bra.
Något osäkert svar

1
Bevaka tråden