Japp, som någon redan uppmärksammat har även jag helt plötsligt fått en död pixel på min Macbook. Otroligt störande!
Jag fick min dator den 11:e December och den döda pixeln dog den 25:e December, alltså precis 14 dagar efter det att jag fått den. Oturligt nog så hade ju Applestore och kundtjänst stängt den 25:e . Jag mailade dock kundtjänst, så de vet att jag reklamerat den innan de 14 dagarna gått ut.
jag pratade idag med teknisk support (tror jag) och han bad mig att ringa till Apple store imorgon när de öppnar igen för att tala om vad jag ville göra med datorn och han förstod att jag ville lämna tillbaka den. (Nämnde det)
För jag vill inte ha en dator med döda pixlar på skärmen. För det första är det störande, för när man väl sett dem så lägger man alltid märke till dem. För det andra sänker det andrahandsvärdet på datorn, vilket då innebär att jag tycker att jag köpt datorn för mer pengar än vad den är värd. Jag vill ju inte ha en dator med döda pixlar, när man kan få en utan döda pixlar.
Tror ni att jag får lämna tillbaka datorn nu när det gått 14 dagar? Jag har ju mailat dem och sagt att jag vill utnyttja distansköplagen om de inte byter ut datorn, trots att det nu gått mer än 14 dagar (jag kontaktade ju dem via mail precis 14 dagar efter..) Så det bör väl inte vara några problem? Eller?
Pixelfelet på min är följande:
Den visar grönt och rött helt korrekt, men inte blått. Då blir pixeln svart.
Lustigt?