Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra DJ/mix-program gratis?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jao!

Finns det några gratisprogram som duger till att mixa ihop låtar. Typ som Traktor och dylikt fast enkelt och gratis.
Jag vill kunna klippa, klistra, pitcha, fixa och trixa... gärna lite roliga effekter också, som "wheel outs" och lite tutor och grejer.

snarlik undran

Med en suverän intelmac och fina program som Garageband och Itunes så undrar man varför det inte kan gå att mixa ihop ett jympaband med låtar köpta från Itunes store. Har lite svårt att förstå skillnaden mellan uppspelad musik på en bränd skiva ifrån Itunes och en mixad skiva från Garageband med samma låtar. Finns det någon lösning?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-31 22:40

Jag använder Traktor Beatport Player, det är gratis.

Tack Spicey!
Detta tycks vara ungefär vad jag söker. Jag ska testa lite och hojtar till här om jag har några frågor.

Nja... det var lite väl simpelt. Verkar som att man får köpa riktiga Traktor om det ska vara något att syssla med.

Fler tips?

• Medlem
  • Värnamo
  • 2007-01-05 22:45

inte så mycket klippa eller klistra men fixa och trixa kan man. Gör enstaka mixar 2-3 låtar i följd och lägg sedan ihop det i Garageband eller audacity.
http://www.algoriddim.net/index.html

Ursprungligen av Hazard:

inte så mycket klippa eller klistra men fixa och trixa kan man. Gör enstaka mixar 2-3 låtar i följd och lägg sedan ihop det i Garageband eller audacity.
http://www.algoriddim.net/index.html

Tack för det där tipset! Jag tycker att det är ett makalöst bra program för att vara gratis. Har testat det i två dagar nu, och tycker att det är lysande. En invändning kan vara att det kräver mycket processorkraft, något som min Macbook Pro klarar galant, men mina mindre bemedlade olycksbröder som sitter på Powerbooks klarar av något sämre.

1
Bevaka tråden