Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla gånger som Apple misslyckats

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När svenska MacWorld skriver att Apple har tidigare misslyckats att infria officiella löften vad avser man då... du som har gott minne kanske kan lista alla eller några missar som Apple har gjort... inte så mycket för att påminna oss om möjligt förfalskade optionsdokument som just nu är en het fråga, men mer för att påminna oss om att Apple inte är värre än andra företag.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-28 22:51

Jag hatar när folk börjar skriva om alla misslyckade saker Apple gjort eller jobbat på.. Jag menar, visst, det har ju varit mysslyckade grejer men det är så trist att prata om

Alla misslyckanden har i varje fall tillfört något nytt... Gott Nytt År på er alla, läs inte depp-trådar!

Ursprungligen av boris91:

Jag hatar när folk börjar skriva om alla misslyckade saker Apple gjort eller jobbat på..

Jo men samtidigt så kantrar det lika kraftigt åt andra hållet där Apple framställs som snudd på mänsklighetens räddare. Jag är av den uppfattningen att vare sig det är privatlivet eller som här ett stort företags göranden så MÅSTE man kunna ha så högt i tak att man bryr sig istället för att stoppa huvudet i sanden. Det kanske just är sådana här trådar som gör att Apple ständigt har sina användare som en nagel i ögat, jag är av den uppfattningen att det är BRA med användare som är kritiska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-29 00:45

Ett exempel har att att göra med löftena om G5:ans framtid. Att den skulle kunna pressas upp i 3GHz o.sv.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-29 15:22
Ursprungligen av vanilj:

Ett exempel har att att göra med löftena om G5:ans framtid. Att den skulle kunna pressas upp i 3GHz o.sv.

Fast det var väl egentligen inte Apples misslyckande. Det var väl IBM som hade hade visat en "road map" för PPC utvecklingen som de sedan inte lyckades uppfylla.

Copland, Pipin, Newton, eMate, OpenDoc och G4 Cube för att ta upp några projekt som lagts ner. Sedan kan man ju diskutera hur smart det var att lägga ner allt detta. Många blev besvikna när t ex Newton försvann.

Senast redigerat 2006-12-29 17:12
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-29 16:02
Ursprungligen av Christofer:

Copland, Pipin, Newton, eMate, OpenDoc och G4 Cube för att ta upp några projekt som lagts ner. Sedan kan man ju diskutera hur smart det var att lägga ner allt detta. Många blev besvikna när t ex Newton lades ner.

Själv saknar jag den innovativa designen som G4 Cube hade...

Någon som vet om det är något samlarvärde på den nufrötiden?

Qalle, nja man ska nog inte räkna med något större sammlarvärde på Cuben, hade serietillverkningens omfattning varit så minimal som 20th Aniversery Mac så kanske det hade blivit lite efterfrågan - nu får man nog betala 3.000-4.000 för en 450 MHz Cube om den är fräsh och med en fungerande nätdel. Tror att det kan bli problem att hitta nya nätdelar den dagen dessa går sönder...

Tillbaka till tråden:

En annan pissig sak var hur Apple konstruerade Powerbook Titanium 400-550 MHz. Där hade man ett SMU batteripack som heter "Panasonic VL2330" och som efter ca: 3-4 års användande gjorde att Powerbooken inte längre kunde ladda batteriet ( det stora ) när volt-spänningen blev för låg i dom. Bytet fick bara göras av auktoriserad serviceteckniker och då fick man räkna med att slutnotan kunde gå på över 2.000 kronor för att få ett nytt batteripack. I bildens övre kan ser man märkningen 616-0114-A - det är denna som är det lilla batteripacket... man klarar av att byta det på egen hand.

Se äldre tråd:
http://www.99mac.se/powerbook-macbook-pro/41882-skruva-isaer-powerbook.html

1
Bevaka tråden