Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En liten sång om Windows Vista...

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kul att vara tillbaks på 99Mac... Måste få skryta lite om en låt jag skrivit och spelat in, som handlar om två geeks som väntar på att Vista ska komma ut... Den blev länkad av BoingBoing häromdan så nån kanske redan hört den?

http://beggat.com/planket/petsematary/lego/n00bkillaz-waitin4thav.mp3

Enjoy!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-29 00:08
Ursprungligen av n00bkillaz:

Kul att vara tillbaks på 99Mac... Måste få skryta lite om en låt jag skrivit och spelat in, som handlar om två geeks som väntar på att Vista ska komma ut... Den blev länkad av BoingBoing häromdan så nån kanske redan hört den?

http://beggat.com/planket/petsematary/lego/n00bkillaz-waitin4thav.mp3

Enjoy!

He he he.. sweet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-29 00:15

RESPEKT FÖR VISTA-RAP!!

Den är grymt skoj Ska tipsa alla mina PC-kompisar hehehehe

"Wuttup my man, wanna hang IRL?"

Tack! :0)

Förresten, finns det ingen här som kan hjälpa mig med en grej? Jag är helt n00b på podcasts. Fattar ingenting och jag skulle bara så gärna vilja få upp den här låten på iTunes Music Store (om det går, jag är som sagt nollad på ämnet). Jag vill att gruppen ska heta n00b Killaz och låten ska heta Waitin' 4 Tha "V". Copyright eller författare ska vara Henrik bara.

Är det nån som tror att de kan hjälpa mig med det? Skulle som sagt bara vilja få upp låten där så att folk kan ladda hem den gratis. Nyckelorden är då såklart Windows Vista, rap, hiphop, nerdcore etc. Särskilt nerdcore.

Tacksam för hjälp. Vore otroligt schysst om nån kunde hjälpa mig med det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-29 00:50

Öppna iTunes Store, tryck på Podcasts. Skrolla till hörnet längst ner till vänster. Tryck på "submit podcast".

Tack för info! Men hur gör man en sån där feed då? Man måste väl ha en färdig .xml-fil att hänvisa till, som jag förstår det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-29 00:59

Hur ska jag kunna veta det? Prova att länka till den befintliga sidan där du har låten..

Äsch då, man måste ju tydligen ha en feed att länka till, säger den. Vette fasen hur man gör en sån.

Tror fan jag fixade det nu! Grymt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-29 01:49

Är den uppe nu då? Fixat bild?

Den ska bli "reviewed" först stod det, så den kommer väl upp snart förhoppningsvis.

och så kan du lägga upp den på podshow som podsäkert musikstycke. Då kan den bli ordentligt spelad i många olika podcastsändingar.
http://www.podshow.com

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-29 13:52

Skriv när den är uppe på iTunes..

Ursprungligen av boris91:

Skriv när den är uppe på iTunes..

Fick ett mail av Apple att den är "reviewed and ok" samt en länk som jag klickade på som genom browsern tog mig till iTunes Store. Där såg jag min pod. Men den länken funkade bar en gång. När jag nu går in i iTunesaffären via iTunes och söker på mig själv så att säga, får jag inte upp nånting. Mycket konstigt, jag begriper mig inte alls på iTunes måste jag säga. :eek:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 23:46
Ursprungligen av n00bkillaz:

Fick ett mail av Apple att den är "reviewed and ok" samt en länk som jag klickade på som genom browsern tog mig till iTunes Store. Där såg jag min pod. Men den länken funkade bar en gång. När jag nu går in i iTunesaffären via iTunes och söker på mig själv så att säga, får jag inte upp nånting. Mycket konstigt, jag begriper mig inte alls på iTunes måste jag säga. :eek:

Skumt.. Har du bara sökt på dig själv... men du kanske bra ska klicka dig fram? Eller du kan ju höra med Apple på samma mejladress.

Eller så måste du bekräfta din podcast på något sätt? Via mejlet?

Nae, inte som jag tolkade det. Det var ett vanligt mail från en do-not-reply-adress som bara sa att "nu är din podcast godkänd och uppe" och via länken i mailet kunde jag då komma direkt till iTunes Music Store och "se" min låt men när jag sen provade länken igen nån timme senare (efter att först själv sökt i iTunes) så ledde den ingenvart alls längre. Skumt, skumt...

Förresten, om ni vill höra lite mer så har jag skapat en bandsida för projektet, på myspace.

http://www.myspace.com/n00bkillaz

Finns en till låt där också. Ska spela in mer i Januari.

EDIT: Nu verkar länken plötsligt funka igen:
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewPodcast?id=210880814
Dock går det fortfarande inte att hitta casten i iTunes med en sökning.

Senast redigerat 2006-12-31 02:13

Kul

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-12-30 21:10

Haha, Vista-Rap!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-12-31 12:52

Ha,ha rolig rap

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-12-31 13:56

Nu funkar det att söka på den även på iTunes. Prova söka på n00b killaz.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-31 14:25

Great! K0llar in denna.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-31 14:26

Hehe bra jobbat Den ska jag spela för mina PC-polare på nyårspartyt ikväll tror jag.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-31 14:29

Haha, kollade in den... Genre: Comedy

1
Bevaka tråden