Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anniversary Computer...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-29 16:06

Satt och fantiserade om Mac då jag plötsligt kom på att det fanns en sådanhär på mitt sommarjobb.

Någon som minns den eller har en som kan berätta lite om den? Någon som vet om det är något samlarvärde på den? Har Apple släppt fler "födelsedags datorer"?

Googla på den så får du se att det finns samlare som vill ha alla delar. Woofer, Pennskrin, och vad det nu var som följde med. I ursprungligt skick är den inte så kul som annat än just samlargrej och imponeringsfaktor tror jag.

MR

Missa inte denna: http://tam.axon.net/

Det är ett ganska högt samlarvärde på en sådan. Som dator är den inte alls särskilt kraftfull i standardutförande, men Bose-högtalarna borde ge ett helt okej ljud. Dyr var den, men för de 9000 dollar man fick betala ingick tre år av på-platsen-service och telefonassistans samt att en servicetekniker kom och hjälpte till med installationen och svarade på eventuella frågor. Priset kom sedan att sjunka ganska mycket allt eftersom.

• Medlem
  • Motala
  • 2006-12-29 20:53
Ursprungligen av Björn Leander:

Det är ett ganska högt samlarvärde på en sådan. Som dator är den inte alls särskilt kraftfull i standardutförande, men Bose-högtalarna borde ge ett helt okej ljud. Dyr var den, men för de 9000 dollar man fick betala ingick tre år av på-platsen-service och telefonassistans samt att en servicetekniker kom och hjälpte till med installationen och svarade på eventuella frågor. Priset kom sedan att sjunka ganska mycket allt eftersom.

9000 DOLLAR?! Haha shit
Det är ju över 70000:- i svenska kronor (kurs: ca 8 spänn eller nåt, och kursen var säkert högre då också)
Snacka om dyr dator

Det står en TAM och dammar på jobbet. Den används inte, men fungerar (testade att dra igång den i somras när jag inte hade något bättre för mig).

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-29 23:21

Tror ni det kommer fler Anniversary Computers i framtiden också?

• Medlem
  • Värmdö
  • 2006-12-29 23:41

Det kom ingen till Apples 30-årsjubileum (2006) eller Macintosh 20-årsjubileum (2004), så svaret är nog nej. Men vem vet år 2076 eller så...

Min pappas F.D. Chef hade en sådan som dator då den var ny. Har för mig att den kom med limmo då den levererades och en flaska sumpa. (Vet inte hur mycket sanning det ligger i detta dock...) Den va jäkligt läcker på sin tid. Satt å pilla en hel del med den då jag var med pappa på jobbet nån dag.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 12:38

Jo kostar den $9000 så borde det väl ingå en limo

Ursprungligen av boris91:

Jo kostar den $9000 så borde det väl ingå en limo

Jomenvisst, för det priset ingick leverans med limousin, och en kille i kostym installerade den åt dig. Fast bara i USA då.
Känns som om de går för ett par tusen. Dels den ovan för 2500, och jag har sett vissa säljas för 5000. Så enormt samlarvärde i förhållande till deras prestanda och användbarhet: inte ens G3 ju. Men köpte man för 100.000 spänn har man gjort förlust.

26 december så las en sådan ut på Blocket - fast med trasig nätdel... nä det är inte jag eller någon bekant som ska sälja den:

http://www.blocket.se/vi/10420853.htm?ca=15_s

1
Bevaka tråden