Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic 7.2 eller protools?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Kort fråga:
Jag har en macbook med intelprocessor (förra modellen 1gb ram 60gb hd...)
och tänker köpa ett "grundläggande" inspelningsprogram, typ Logic 7.2 eller motsvarande protools (ev. Cubase). Frågan är vilket är bäst? Jag kommer i första hand arbeta med audio-inspelningar, alltså inte så mycket midi. Vill ha programet med dom bästa plugginsen.
Tacksam för svar.
/Johan

Du kommer nog få lika många svar som det finns kallingar i sverige. Mitt råd är att sitta med nån som kör programmen och själv fundera vad som passar dig bäst.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-31 19:41

Tror du får ut mer av Logic Pro. Många bra pluggar, bla space designer. Många bra synthar och sampler. Dessutom så har du i Logic full plug in delay compensation, vilket Protools inte ens har. Själv så tycker jag att Protools är inget att ha förrän man kommer till deras HD system.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-31 21:55

Jag hade sagt att skall du mest spela in audio så är ProTools att föredra. Jag anser att Logic är överlägset om du skall integrera audio med midi, men för at snabbt spela in och redigera så är ProTools bäst.

KD

Får fortsätta grunna på det...

  • Oregistrerad
  • 2007-01-03 08:26

Är det mestadels audio: Pro Tools

  • Oregistrerad
  • 2007-01-05 20:10

pro tools

pro tools om du spelar in audio är bäst! ingen protest

  • Oregistrerad
  • 2007-01-06 00:19

Beror på vad du trivs i. Jag gillar ProTools, och ProTools skulle jag rekommendera när det gäller ljud. Skulle du däremot jobba mest med att skriva noterad musik så vore ju PT ett sämre val (det har inte nothantering!).

Du kommer knappast att störa dig på brist på pluggar till Pro Tools.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-06 00:40

inte än! men snart . . Digidesign har köpt upp Sibelius . . så vi väntar på nåt kul . .

  • Oregistrerad
  • 2007-01-06 08:05

Jag tror inte att de kommer att knöka in notering i ProTools. Snarare nån rewire-lösning kanske med sibelius kvarstående som ett externt program som kan användas ihop med ProTools.

1
Bevaka tråden