Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

frontrow är värdelöst!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ja... är det bara jag som dels upplever det otroligt ickeresponsivt, tunggrott, gammalt och inte alls speciellt mediacentervänligt?

Vars är alla plugins? Itunesradio? hallåååååååå lissom 2k7 liksom.

Jag skulle inte kunna tänka mig att köra frontrow som htpcfrontend faktiskt... där har apple en bra bit tex xpmce2005 imo. Sedan att mediacentral (det jag kör nu) finns är ju en sak men aja.

- knapptryck ignoreras alternativt tar flera flera sekunder på sig att reagera varav michael redan i irritation pumpat på applefjärren säkert 10ggr... == flash flash crash jag har hamnat i någon helt annanstans än jag skulle

håller med?

- sedan att jag inte kan mata ut frontrow mot min externa tv är ju lite knas imo... visst om jag ställer om skärmen till primär men jag menar... hoja! nädu...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-31 22:38

Haha, skrattade gott åt rubriken iallfall.

• Medlem
  • 2007-01-01 00:29
Ursprungligen av Spicey:

Rubriken är ändrad.

Admin

Ursprungligen av Spicey:

Vad stod det då?

• Medlem
  • Motala
  • 2006-12-31 22:54

Uppfattade också Frontrow som lite segresponsivt .. Tycker dock det är rätt flashigt
Men jag har inte testat det så ingående för att komma med djupare synpunkter på det. Ska testa lite mer när jag fått nya exemplaret av Macbooken

Ursprungligen av northernlight:

ja... är det bara jag som dels upplever det otroligt ickeresponsivt, tunggrott, gammalt och inte alls speciellt mediacentervänligt?

Vars är alla plugins? Itunesradio? hallåååååååå lissom 2k7 liksom.

Jag skulle inte kunna tänka mig att köra frontrow som htpcfrontend faktiskt... där har apple en bra bit tex xpmce2005 imo. Sedan att mediacentral (det jag kör nu) finns är ju en sak men aja.

- knapptryck ignoreras alternativt tar flera flera sekunder på sig att reagera varav michael redan i irritation pumpat på applefjärren säkert 10ggr... == flash flash crash jag har hamnat i någon helt annanstans än jag skulle

håller med?

- sedan att jag inte kan mata ut frontrow mot min externa tv är ju lite knas imo... visst om jag ställer om skärmen till primär men jag menar... hoja! nädu...

Allt har en början. Kasst som det är, visst, håller med. Men få program är jättehäftiga i version 1.0. Även om Frontrow som det är nu mer borde kallas version 0.6 eller något.

Men håll ut, i vår kommer Leopard med Frontrow 2.0 samt iTV, mediaextendern. Förhoppningsvis blir det till något användbart.

Får väl också hoppas att Frontrow kommer få lite options, som att öppna på valfri skäm, spela DVD från valfri skiva/iso/mapp mer mera.

Ursprungligen av Tony Englund:

Får väl också hoppas att Frontrow kommer få lite options, som att öppna på valfri skäm, spela DVD från valfri skiva/iso/mapp mer mera.

Håller med!
Min önskelista:
- Front Row på valfri skärm.
- Kunna gruppera samlingsalbum som i iTunes.
- Snabbare och buggfriare gränssnitt. (Är väl i princip bekräftat)
- Stöd för TV. Varför inte slå ihop eyetv med iTunes och Front Row?

Fyll gärna på med fler önskningar!

Senast redigerat 2007-01-02 16:36
  • Medlem
  • 2007-01-08 16:13

Det sämsta är att man inte kan styra volymen med fjärren till iTunes via Airtunes.
Man blir tvingad till 2 fjärrkonrtoller när man spelar musik via AirportExpress.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-08 17:18
Ursprungligen av Jordi:

Det sämsta är att man inte kan styra volymen med fjärren till iTunes via Airtunes.
Man blir tvingad till 2 fjärrkonrtoller när man spelar musik via AirportExpress.

Vart innen iinställningarna i iTunes och kollat under avancerat? :rolleyes:

• Medlem
  • 2007-01-10 00:54
Ursprungligen av atomlab:

Vart innen iinställningarna i iTunes och kollat under avancerat? :rolleyes:

Eh, innan du spelar allan vill jag bara fråga om du har en Airport express och har denna
kopplad till ljudkälla?
Bra! Försök då justera volymen för denna i frontrow!
Lagom tuff nu va.
Menade du kanske att intällningarna i iTunes skulle rädda "buggen" frontrow?
Nope!

Om du nu är missnöjd så kan du ju alltid titta på

http://www.caseapps.com/sofacontrol.html

Det lär höja värdet på fjärrkontrollen iallafall:D

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-11 12:21

Det finns alltså INGET sätt att få lite options till front row? Spanat runt lite hopplöst bland .plist-filer men inte hittat något. Skulle mycket gärna stänga av så man slipper se previews bl.a, känns som att det borde öka responsen lite. Sen får jag väl kanske skylla mig lite själv som har semesterfilmerna utdelade via wlan+smb...

1
Bevaka tråden