Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple's ADM moduler alldeles för dyra!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-01-02 19:49

En 250GB ADM till Xraid kostar idag ca. 3800kr + moms.

En 250GB Hitachi SATA disk kostar idag ca. 500kr + moms.

Borde inte Apple ändra sin prissättning? Jag drar mig för att utöka våran Xraid just p.g.a. detta.

Vad tycker ni?

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-02 20:20

Håller hellt och hållet med. Undrar om man kan köpa diskslädarna separat för då kan man ju köpa hitatchi diskarna utan att behöva pynta ut ett stort på lägg till apple??

Jag vet att det dom har vid ågot tillfälle rättfärdigar pris pålägget är att dom testkör ADM diskarna - men borde det inte vara valbart ?

Slädarna går inte att köpa lösa ens som reservdel. Enda lösningen är att köpa gamla begagnade 60GB moduler på ebay typ. Apple påstår att diskarna är bättre än dom du hittar hos en vanlig pc-handlare men jag undrar om det verkligen är någon märkbar differens.

Jag kastar ut alla gamla Apple 80GB diskar på dom Xserve G5 vi köper in och byter till Seagate 320GB Barracuda 7200.10 med 16MB cache som är mycket trevligare. Börjar bli en liten hög av 80GB:are som jag inte använder (kommer ni på vad jag ska göra med dom?).

1
Bevaka tråden