Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Storyboard-applikation

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som testat någon storyboard-applikation? Vi ska göra en musikvideo och skulle behöva någon bra app. Finns det någon som hjälper en som är fantastiskt dålig på att teckna?

Tittat på StoryBoard Quick?

Tack för svaret. Jo, såg hemsidan, och den verkar väldigt intressant rent faktamässigt. Men jag köper inte en programvara för så mycket utan att ha testat en demo (vilket dom ej verkar ha) eller få någon trovärdig persons erfarenhet av programmet.

Ett annat alternativ: Frameforge 3D

Och ett tredje. Toon Boom Storyboard.

Men är det verkligen rätt väg att gå? Att lära sig ett helt program för att göra 1 styck storyboard?

Tack för svaren!

Ursprungligen av Merovech:

Men är det verkligen rätt väg att gå? Att lära sig ett helt program för att göra 1 styck storyboard?

Då är min motfråga. Varför inte?

Jag kommer att göra storyboards i framtiden också, så det blir inte en engångsföreteelse ifall jag hittar ett bra program. Själva grejjen är att jag är bra på att uttrycka mig med hjälp av en kamera, video eller foto. Men att teckna är något som jag har stora problem med. Storyboard Quick verkar ha funktionen att scenografier/miljöer finns färdiga att dra in. Likväl gubbar och liknande. Det skulle hjälpa mig kopiöst.

Ska ta en titt på de andra programmen.
Tack än en gång.

När jag var på WWDC visade en kille från Pixar det storyboard-program som de använder för sina filmer. Det var ett egenutvecklat Cocoa-program som såg riktigt, riktigt schysst ut. Tyvärr tror jag inte att det var tillgängligt för "allmänheten". Hittade lite (väldigt lite) information här: http://thomas.code4days.com/archives/2005/06/10/wwdc2005-day-8/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-05 13:51

Det är nog ingen dum ide att ta fram ett bra story bord! Vi gör alltid en hyfsat detaljerad animatic på hela videon där vi animerar kamera rörelser och vinklar, miljöer mm. Grymt värt det när man väl spelar in..

Ursprungligen av Fredric:

Det är nog ingen dum ide att ta fram ett bra story bord! Vi gör alltid en hyfsat detaljerad animatic på hela videon där vi animerar kamera rörelser och vinklar, miljöer mm. Grymt värt det när man väl spelar in..

Vad använder ni för prg till animatics?
Skulle vilja ha nåt enkelt och snabbjobbat prg till det då vi använder så mycket steadicam i våra produktioner. Då vore det trevligt att kunna visa upp det innan.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-05 14:41

Comic Life som följer med iMacar borde fungera bra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-05 23:38

Det brukar vi göra i 3Dmax, finns nog bättre och enklare alternativ, sedan finns det inte ens till mac..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-06 02:58

Oj, många nya program att kolla in - annars gillar jag Montage - för manus. -->

http://www.marinersoftware.com/sitepage.php?page=104

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-06 03:08

Blev sjukt sugen på StoryBoard Quick - men det fanns ingen demo. Synd.

Här är ytterligare ett program som ser intressant ut: http://www.literatureandlatte.com/scrivener.html

1
Bevaka tråden