Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook botar inte i OSX men WinXp fungerar felfritt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Min MacBook låste sig i OSX för ett par timmar sen. Då gjorde jag indian-tricket och avslutade datorna genom att hålla inne påslagningsknappen.
Efter denna manöver startar inte OSX. Att starta WinXP i bootcamp är inga problem.

Har testat stegen som Apple föreslår på denna adress:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303234

När jag försöker starta från installations DVD så blir skärmen blå efter en liten stund och förblir så. Inget händer.

Är ganska ny på Macfronten så lite hjälp är välkommet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-05 21:48

Detta låter typiskt obra. Kan man inte boota den medföljande DVDn så är oftast fel på datorn, men det är då märkligt att XP fungerar Prova att resetta alla statiska minnen (SMC, osv). Prova också att låta OS X installationen stå ett tag och försöka komma igång. Du håller inne C för att boota med CD. Annars tycker jag du ringer till AppleStore eller vartifrån du köpte den å gnäller lite.

När jag försöker starta den i OS X så får jag upp en ruta som säger nått i stil med "U must restart.....".

• Oregistrerad
  • 2007-01-05 22:34

Gör som Desh säger, håll inne C under uppstart för att starta från DVD'n, formatera om OS X partitionen och installera det på nytt... om det går.

Ursprungligen av Scumpi:

Gör som Desh säger, håll inne C under uppstart för att starta från DVD'n, formatera om OS X partitionen och installera det på nytt... om det går.

Jag har försökt detta men skärmen blir bara blå. Jag har låtiti den stå så i 45 min och inget händer. Jag får ändå passa på att tacka för hjälpen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-05 22:56

Jag har läst att om man inte installerat XP på 100% rätt sätt så kan den skriva över OSX filerna, vilket är mindre lyckat..

Har löst problemet nu iaf.

• Medlem
  • Piteå
  • 2007-01-15 13:57
Ursprungligen av ChuckNorris:

Har löst problemet nu iaf.

Hur löste du detta då?

Jag sitter nämligen med precis samma problem, osx vägrar starta på min macbook. Men XP funkar fint.

Kommer til rutan "macosx is starting" sen får jag en kernel panic.

1
Bevaka tråden