Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta D-link AirPlus DWL-650+ till Powerbook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Båstad
  • 2007-01-06 10:46

Hej!

Jag fick med ett USB-anslutet D-link Kort med min nya Powerbook G4 (Titanium) Men jag tycker inte det funkade så bra, det tappade anslutningen hela tiden. Så jag letade lite hemma och hittade en laptop (PC) Med ett PCI-kort, de heter D-link AirPlus DWL-650+ Nu till problemet: Datorn hittar kortet och det kommer upp som en liten symbol brevid klockan, men när jag klickar på symbolen är det enda man kan göra att stänga av det, Jag kan skicka upp en skärmdump om det behövs.

/Oskar

• Medlem
  • 2007-01-06 11:30

Det verkar inte som det finns några drivrutiner till just det kortet. Att datorn hittar det är inte så konstigt - men den vet inte vad den ska göra med det.

Pröva att söka på nätet efter drivisar; IOXperts verkar ha till ett ganska saftigt pris.

Annars skulle jag satsa på ett riktigt Airportkort, eller hänga kvar med USB:n.

Tja, du kan prova med drivaren här: http://www.orangeware.com/endusers/wirelessformac.html

Nu listar de inte just ditt kort så det kommer antagligen inte att fungera, men det kostar ju inget att testa..

• Medlem
  • Båstad
  • 2007-01-08 20:05

Tack!

1
Bevaka tråden