citera:Skapades ursprungligen av: Rickard A:
Sen beställer ju också Macoteket ett gäng standardkonfigurerde PB så det kan ju gå snabbare än när man beställer en specialbyggd. Plus att deras uppskattningar om lev.tid inte så ofta stämmer.
Jag har mejlat med Macoteket i fredags och idag med följande intressanta resultat. Rätt så trögt att få svar på alla frågor. Typiskt svarar de bara på en av tre frågor vilket resulterar i en massa onödiga mejl från mig där jag upprepar mig gång på gång. Bättre att svara att de inte vet än att ignorera mina frågor.
Macoteket vill ha 30230:- för följande konfiguration:
1 st PowerBook G4 12"
640 MB RAM
60 GB Disk
SuperDrive (DVD-R)
Airport Extreme kort
Det som är intressant är att Apple Store Sweden endast vill ha: 26819:- för samma maskin "build to order". Runt 3400:- skillnad alltså. Tony på Macoteket säger att det beror på att de tar en standardkonfiguration och justerar den därav de x-tra tusenlapparna. Dessutom säger de att: "På Apple blir det billigare men det tar mycket längre tid." Dessvärre säger de ingenting hur lång tid det kan ta. Så vad är det jag betalar 3400:- mer för egentligen? Snabbare?
Jag gillar Macoteket, en av mina favoritsajter, men den här gången tycker jag de är tröga och väldigt luddiga i svaren.
Men, det kanske är mig det är fel på, vad vet jag? Jag har börjat räkna på hur mycket det svider för mig att ha ett amerikanskt tangentbord. Med dagens dollarkurs på 8,60 SEK skulle ovanstående konfiguration bli 2248 USD = 19333 SEK + ca 5% VAT = 20300. Jaha, Macoteket ska ha 30230:-!!! Det kan ju vara värt att stå ut med lite klisterlappar på tangenbordet för 10000:- kanske? Ok, Apple Store Sweden är ju inte mycket bättre egentligen. Nu ska jag sluta sura, det står mig ju fritt att åka över dit och köpa maskinen. Vargen kommer?
Martin :rolleyes: