Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

funderingar över midiinterface

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat fundera lite över varför jag kör på ett av de absolut grymmaste midiinterfacen när jag nästan enbart använder det för att editera ljud och routa signalerna från masterklavet till rack-enheter. Jag skulle lika gärna kunna köra på ett dunderbilligt studio4 känns det som..

Om jag nu byter ner mig.. vad kommer jag tappa egentligen? Jag använder enbart OMS.. inte emagics eget jox ändå.. så det känns inte som att det är så mycket. USB använder jag inte heller. Synk-funktionerna använder jag inte heller. Hur kommer studio4 fungera sen när jag hoppar upp till OSX?

Hmm... Ja, nu är jag väl PC användare och sådär, men som du vet bytte jag nyss ner mig från att köra ett dundertungt Digi001 med ProTools LE - vilket fungerade mycket bra på alla vis men som jag ändå valde bort efetrsom jag inte längre arbetar med ljud som "proffs".

Nu kör jag ett kalaskass AWE64 Gold (half-duplex!) och Cubase men är nästan klika glad för det. SX är ganska likt PTLE (många smarta funktioner har implementerats) och MIDI:t funkar ganska bra. Visst ljudkvaliteten är sannerligen inte densamma, men vad tusan... man kan å andra sidan spela in i rätt bra kvalitet med de flesta halvsunkiga standardkort idag. Risken är nog bara att man sitter på för dyra grejer och liksom tvingar sig själv vara så allvarlig hela tiden... Det är trots allt roligast att uppnå mirakel med närmast till ingenting

joo.. men nu handlar det om 2 st midiinterface som tidigare varit konkurrenter.. båda är riktigt bra interface "egentligen". Det som talar emot opcodes studio4 är att företaget gibson fick för sig att sätta en kula i huvudet på opcode för ett tag sedan.. dött företag kommer inte med nya drivare

Jag har inte kört på studio4 själv och undrar därför nu som sagt.. vad är det jag tappar på att hoppa över till ett sånt egentligen förrutom att min plånbok blir lite tyngre?

1
Bevaka tråden