Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ST audio???

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har erfarenhet av ST Audios ljudkort?

En polare kör DSP 2000 C-port

Funkar hur bra som helst, låter klockrent

Har st audio något med Hoontech att göra.

Jag hade ett sountrack digital..någonting förut i min gamla dator. lät ok, men jag blev lite arg på dom när jag ville använda det i min nya dator med win2000... det fanns inga drivrutiner till win2000 för mitt kort... och det kommer inte komma några heller därför att det finns för få användare av det kortet för att dom ska bry sig om att fixa det.

Sånt gillar jag inte...

Jo det stämmer... Företaget hette Hoontech förut... Hmm... dålig support på grejerna verkar det som. Dåligt!

Jag ska nämligen köpa nytt ljudkort, valet står mellan m-audio och st-audio. Fyll gärna denna tråd med era erfarenheter. Det jag märkt är att en del affärer inte för st-audiokorten av någon anledning. Det är väl JAM och Luthmanfejden som pågår. JAM är delägare i sweden midi music som för ST audiokorten. Nog om detta, vad har ni för erfarenheter?

Har inga erfarenheter alls av ST audio. Däremot så har jag bara väljudande dito då det gäller M-audio. Inga problem med drivrutiner heller.

Delta 1010, Windows XP.

Har DSP24 Value. Nu kör jag det för Windowsljud, och för att mixa ner till. Har alltid funkat bra, inga problem öht. Har kört det under Win98, ME, 2000 & XP.

st-audio funkar bra. har själv DSP 2000 c-port. Hoppas inte på allt för bra mikförstärkare bara. Tyckte dom mest brusade och lät skumt, men med externa så är ju det problemet ur världen. Jämfört med m-audio så tror jag st-audio är lite sämre på drivrutin-sidan. De tidiga var verkligen buggiga men med de nya har det fungerat bra. Har själv inte testat maudio men st-audio känns prisvärt och låter bra.

Har byggt datorer med både ST Value och M-Audio 24/96 och faktiskt var det ST kortet som innebar minst problem. Tickade på kanon med AMD Athlon och VIA chipset (som många påstår är dåligt-baserat på vad vet jag inte) medan M-Audio orsakade betydligt mer strul med P4 och Intelchipset. Båda korten är dock kanonbra och bör inte orsaka några egentliga problem. Singla slant vettja

1
Bevaka tråden