Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DIGI 001 och OS X?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 14:58

En kompis till mig påstod att Digi 001 och OS X fortfarande inte fungerar ihop......Stämmer detta? Det kan väl inte vara möjligt?

Enligt Digi ska det inte vara problem såvida jag fattat saken alldeles fel. De promotar väl de där MOTU-korten eller va de heter ganska starkt, men Digi001 hänger med än, jajamen. Och det där med OS X och nya ProTools 6 är liksom hela grejen - de har ju skrivit om hela programmet för att passa den nya miljön. Det betyder väl förvisso att man måste köra PT6 antar jag, men funkar gör det - det är ju Digidesign!

Det funkar utmärkt. Jag kör Mac OS X och Digi 001 utan problem hittills i alla fall. Men man måste köra Pro Tools 6, som sagts.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-26 18:02

Fungerar inte digi001 i Logic eller Cubase SX då? Det måste den väl? Och om jag vill att mitt Quicktime, Itunes, Safari skall ljuda ut genom 001:an, går inte det då?

Med ASIO-drivisarna ska det fungera, men jag har klart inte provat... och ja, det gäller ju PC då klart. Det är nåt vajsing även med Mac OS X där med simultan uppspelning och så... vet inte riktigt varför så där på rak arm, men så har jag inte arbetat i Macmiljö de senaste tio åren eller så

  • Oregistrerad
  • 2003-03-26 20:46

I sådant fall gäller det DIGI001 specifikt.....jag har ett M-Audio Delta 66 och det fungerar överallt hela tiden.....med flera ljudkällor. Jag upplevde ett sådant lyft audiohanterings-mässigt med OS X så att jag inte trodde att det var sant från början.

Okej, det går alltså? Så bra - fast så måste det ju nästan vara. Trodde de "fegade" igen för att vara säkra på att det fungerade. Det gäller nog för PT6 dock, då det ännu inte finns ASIO-stöd eller liknande tillvarken Mac eller PC som jag fattade det...

1
Bevaka tråden