Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig kontakt i ljudutgången

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en powerbook som har en ganska dålig ljudut kontakt. Det är den vanliga inbyggda 3,5 mm. Tror att den är lite för stor då man måste hålla på och vicka på sladden och ha sig för att det inte ska brumma/komma ljud ur bägge högtalarna m.m. Kan man göra nått åt detta?

  • Medlem
  • 2003-07-28 14:35

Den låter ju lite trasig.... Kan bli dyrt att fixa. Har du en PowerBook G3 (Pismo/FireWire) så är ljudkortet och dess utgångar en liten enskild krets som t ex pbparts.com ibland har exemplar av - då är det bara att skaffa en sån och byta.

Pismo reservdelar!

Har du en PowerBook G4 och nyare kan det kanske bli lite värre - vad jag vet så sitter det mesta där ihop (pga tunnheten) och då är det väl snarast ett moderkortsbyte som blir aktuellt och det är ju aningen dyrt....

Annars kanske du kan "stabilisera" utgången på något vis, s a s "låsa den" i bra läge?

tja, det är ju nästan en pismo, det är en g3 iaf. Dock lite tidigare än pismo, rev 2 heter den.
Men jag kan tänka mig att det är samma variant av ljudkort, eller?
Är det ett drastiskt ingrepp eller kan en något oteknisk snubbe som jag fixa det?

1
Bevaka tråden