Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Latency och realtid på Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-07-31 11:12

Isstället för att köpa en hårdvarusyntmodul till mitt ep-77 elpiano så kanske man skulle satsa på att använda min Cube 450 Mhz som synt. Vilka alternativ finns, och hur är det med eftersläpningen egentligen; kan man spela på keyboardet och låta datorn spela upp det i realtid utan eftersläpning?

/J

  • Oregistrerad
  • 2002-07-31 18:04

Under Mac OS X så har du väldigt låg latency (släpning) på alla program som använder sig av CoreAudio och CoreMidi. Om du exemplvis kör Reason så kan du få ner latencyn till under en millisekund. När de stora sequenserna kommer (Logic och Cubase SX) så kan man nog räkna med att kompatibla mjukvarusynthar kommer rocka stenhårt.

Signalvägen för ljud och midi i OS X är i vissa fall snabbare än traditionella syntar, så det är helt klart värt att ta en titt på när det kommer. Logic är sagt skall komma någon gång i Augusti om man får tro deras nyhetstjänst.
Cubase SX är också på G. Mer om det här.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jont Olof:
[QB]Logic är sagt skall komma någon gång i Augusti om man får tro deras nyhetstjänst.

Vad som står hos Emagic är att Logic 5.2 beräknas komma då. Om Logic för OS X finns det fortfarande inget sagt. Fast visst hoppas man ju att det kommer en OS X version så snart det bara går.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-01 22:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Marden:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jont Olof:
[QB]Logic är sagt skall komma någon gång i Augusti om man får tro deras nyhetstjänst.

Vad som står hos Emagic är att Logic 5.2 beräknas komma då. Om Logic för OS X finns det fortfarande inget sagt. Fast visst hoppas man ju att det kommer en OS X version så snart det bara går.

Sant, sant, och fel av mig!! Vi får se när OS X-versionen kommer.

1
Bevaka tråden