Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lågbudget-ljudkort

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-01 09:18

Jag har länge spelat in på inbyggda ljudingångarna på min gamla 8600, och ljudet är väl bra, men det händer ibland att det hackar när jag spelar upp och spelar in samtidigt, och det är ju trist såklart.

Kan ett kort lösa problemet med hackandet eller är det bara en fråga om ljudkvalitet och antal ingångar?

Med ett PCI-kort så kan jag så klart använda en nyare dator. Kanske jag helt enkelt skulle ta en G3´a och inbyggda ljudingången?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-01 21:49

Jag antar att dina discar är hypersnabba? annars kan ju det vara en möjlig orsak...

Jag använde länge en 7600, den tuggade på fint, även utan ljudkort. Fast då var det ju mest loopar som gick...

Kan nog aldrig skada med ett Pci kort

  • Oregistrerad
  • 2002-08-12 19:01

Vilket program använder du? Jag körde länge Cubase VST 3.5 på en 9600:a. När jag sedan gick upp till version 4.0 så hackade inspelningen hela tiden. Cubase är inte så vidare värst skrivet i den versionen. Jag har gått tillbaka från 4.0:an till 3.5 och det funkar finfint. Men det är ju en hel del funktioner man går miste om...

/JO

1
Bevaka tråden