Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic för OS X!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-03 00:28

Så är det då äntligen släppt! Logic för OS X. Vad har ni för förväntningar?

/JO

  • Oregistrerad
  • 2002-09-23 11:08

Är det någon som kommit igång med Logic 5.3? Vore lite kul att höra vad ni tycker om programmet under OS X...

  • Oregistrerad
  • 2002-09-28 15:29

Jag kör Logic på OS X 10.2

Allt är sig likt som i senaste OS 9 versionen. Den största saknaden är ju stödet för VST, .rex och sådant som man har vant sig vid.

Annars är det grymt stabilt, kraschar aldrig (än i alla fall). Mycket är tack vare OS X inbyggda stöd för Audio och MIDI. Jag för min del kommer inte att sakna OMS och knasiga tillägg som kraschar datorn hela tiden.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-28 17:50
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fleno:
Jag kör Logic på OS X 10.2

Allt är sig likt som i senaste OS 9 versionen. Den största saknaden är ju stödet för VST, .rex och sådant som man har vant sig vid.

Annars är det grymt stabilt, kraschar aldrig (än i alla fall). Mycket är tack vare OS X inbyggda stöd för Audio och MIDI. Jag för min del kommer inte att sakna OMS och knasiga tillägg som kraschar datorn hela tiden.

Hur funkar Apples inbyggda Core Audio och Core Midi (heter det så?) som ska ersätta OMS vad jag har förstått.

Vad kör du för Setup? Synthar, Klaviatur, Midi-Interface? Kan vara kul att höra med vilka setup det funkar.

Måste prova känns det som innan jag är 100 på om jag går över till OS X. Synd bara på VST plugin stödets bortfall. Men det kanske bara är bra i slutänden.

//Morgan (Intresserad, vill veta mer!)

  • Oregistrerad
  • 2002-09-29 11:20

OK, här kommer min lilla "gear list"

Apple Macintosh dual 867 Mhz som rullar på Mac OS X 10.2.1

Ett M-Audio delta 66 ljudkort
Midiman USB MIDI-interface 2x2 (för tillfället, väntar på ett lite fetare)

Yamaha 01/w mixerbord.

git POD

Synthar:
Rhodes Mark I
Roland JV-2080
Korg Triton i Rack
EMU Mo Phatt
Nordlead 2
Roland SC
KORG M1 (rackversionen) som står i garderoben sedan 2 år tillbaka.

Installationen av ljudkort och MIDI-interface var det smidigaste installation jag någonsin gjort. Man märker att Apple verkligen har lyckats med OS X, till skillnad från det rätt struliga OS 9. Det var bara att installera drivrutinerna som fanns och starta om, allt fanns där på direkten.
Installerade Logic Audio Platinum och "uppdaterade" till 5.3 OS X versionen. Öppnar logic, både ljudkort och MIDI är hittat direkt utan några inställningar ifrån min sida.

Vad beträffar MIDI-interfacet så ska jag byta det, jag hade en Studio 4 och seriell-kort till förra datorn men tänker satsa på någon större USB-variant till den här datorn.

Datorn och mixerbordet är digitalt kopplade, in och ut. Jag behöver bara stereo in & ut för tillfället. När jag blir rik ska jag väl satsa på ett ordentligt ProTools system (Några triss-lotter kanske kan lösa det för mig!!)

  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 21:09

Vilka pluggar följer med programmet och hur bra funkar de? Har ni gjort slavtest för att ta reda på hur många kanalar och effekter/kanal ni kan köra. Hur är responsen under CoreMidi/CoreAudio?

/JO

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-06 10:55

Hallå!, vet någon någonting om hur kopieringsskyddet är beskaffat? Är det fortfarande dongle, eller har tekniken vidareutvecklats?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-10-06 13:50

Numera används USB-nyckel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-07 00:15

Inte för jag vet vad skillnaden är mellan dongle och USB-nyckel, men någon sade idag att det skulle vara mycket svårare att cracka det nya skyddet. Det vore i så fall bra för Emagic, som ju har haft det litet risigt med lönsamheten.

Vänligen, Ylan

Är det någon som fått ett studio 4 interface att funka på Logic i OS X? Har det kopplat via seriella porten med de senaste drivrutinerna för Stealth utan att datorn kunnat hitta det?

1
Bevaka tråden