Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-06 16:20

Kolla tidigare tråd här Edriol är prisvärda, de har kommit med lite nyheter sedan sist, kolla på deras webb!

  • Oregistrerad
  • 2002-09-10 14:22

Beror på lite vad du ska göra?
men jag skulle satsa på Logic 5.3.0 och MOTU828 8in-8ut med 2mickpreamps och drivisar för OSX!
Själv har jag Digi 001 men börjar tröttna på att vänta på drivrutiner....någon som vill byta ett MOTU828 mot mitt Digi 001? ca halvåret gammalt!

www.motu.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-24 11:24

Om du bara spelar in ett instrument åt gången borde du ta en titt på Digidesigns M Box, då får du med Protools LE. En mycket prisvärd variant.

Vänligen, Ylan

Vad skall man skaffa för sorts mac då, för att kunna känna sig nöjd? Jag funderar på att skaffa en beggad, och då är frågan om man behöver köpa en Quicksilver 733a eller om det kanske räcker med 400-533 MHz? Grundkravet är att man skall kunna köra rätt mycket audiospår, ett gäng intstrument och lagom krävande pluggar utan att datorn skall säcka ihop.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 12:10

Vilket interface/program stödjer att jag kan spela samtidigt som jag lyssnar på tidigare inspelad musik?

Klarar en USB-låda som Edirols UA-5 det, eller måste man titta på MOTU 828 för sådant? Kanske inte beror på det externa ljudkortet alls?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 12:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Goka:
Vilket interface/program stödjer att jag kan spela samtidigt som jag lyssnar på tidigare inspelad musik?

Klarar en USB-låda som Edirols UA-5 det, eller måste man titta på MOTU 828 för sådant? Kanske inte beror på det externa ljudkortet alls?

Det gör väll alla Midi interface och moderna sequencers typ Logic och Cubase.

Har inte hört talas om att man inte skulle kunna spela och lyssna på inspelad musik samtidigt... Det har väll i så fall med ljudbanken att göra, hur många polyfonier den kan spela samtidigt...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 12:39
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: axeman:
Vad skall man skaffa för sorts mac då, för att kunna känna sig nöjd? Jag funderar på att skaffa en beggad, och då är frågan om man behöver köpa en Quicksilver 733a eller om det kanske räcker med 400-533 MHz? Grundkravet är att man skall kunna köra rätt mycket audiospår, ett gäng intstrument och lagom krävande pluggar utan att datorn skall säcka ihop.

Se till att ha mycket RAM i datorn och en stor och snabb hårddisk i första hand. Det är där det brukar ta stop först.

Jag kör på en PowerBook G4:a 400, jag skulle ju inte säga nej till att få sitta på en Dual PowerMac 1,25 Ghz, men det funkar ju.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-03 14:06

Detta skrivs från en stationär G4 samtidigt som min splitt nya bärbara 667´a installerar - jag kan säga så här - livet består av kärlek, självförverkligande och PowerBook! Den stationära är jättebra och så, men låter rätt mycket. En PowerBook är guld värd! Våga inte säga annat, för jag har just spenderat 34.600:-...

Hur snabb hårddisk ska man skaffa, eller kanske snarare, ska man skaffa SCSI eller räcker det med en IDE 7200rpm?

Hur mycket minne bör man minst ha i burken? "Så mycket som möjligt" är ju ett solklart svar, men tyvärr inte så meningsfullt.

1
Bevaka tråden