Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 st MOTU 896 blir bara 8+8

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Gått över till OS X och Cubase SX. Har två MOTU 896 som är länkade med FW. Har funkat klockrent i OS 9. Det interface man slår på först blir master, det andra slave. I OS X syns bägge i audio/MIDI-inställningarna men man kan bara välja ett i taget. I stället för 16 kanaler får jag 1-8 eller 9-16. Hittar ingen hjälp hos MOTU. Finns det någon begåvad med insikt därute?

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-05 15:57

Märkligt. Det bör verkligen inte vara några problem, eftersom de själva annonserar om denna typ av kombination. Jag får säga som så här:

1: Kontrollera att ditt MacOS X är "up to date" genom att använda den inbyggda Software Update-funktionen.

2: Se till att du laddar hem den senastt möjliga drivrutinen för 896 på www.motu.com - skumma även igenom readmefilen för att se om du ska göra ngt speciellt för att avinstallera föregående drivrutin.

3: Använd ingen FW-hubb utan anslut bägge interface till själva Macens FireWire-portar.

Det är väl vad jag kan komma på, rent apropå...

Tack för tipsen, men jag har redan testat detta. Kör OS 10.2.6, Cubase SX 1.0.6 och fwosx104 från MOTU installerat. Blir lite nervös då jag vet att MOTU inte levererar 896 just nu, förmodligen kommer det en mkII i höst. Jag får rota vidare i problemet.

MVH / Per

  • Oregistrerad
  • 2003-08-05 22:11

Hej på er.

Jag tror inte att den nuvarande version av drivare tilll MOTUs FireWire-produkter stöder mer än en enhet.

Jag är inte 100% men jag har för mej att det är så. Det var så på de versioner jag har kört.

Fick svar från MOTU i USA. Tydligen är det såhär; Det finns stöd i OS X:s audiocore för att mixa I/O-enheter. Men det är applikationen som gör det. DP stöder funktionen, Cubase och Logic gör det inte. Interface med PCI-kort är inga problem, då är ju kortet en I/O-enhet. Inget jag blev gladare över. Nya interface eller vänta på uppdateringar från Steinberg och Emagic är det som gäller.

Per

mycket tråkigt att höra

Att gå tillbaka till os9 är inte ett alternativ?

Tyvärr. OS 9är nog ute... Vi är en skola och har 4 studior 4 mixbås och 30 MIDI-stationer. Då gäller det att hitta standarder på plattform och program. MVH / Per

1
Bevaka tråden