Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Soundblaster Audigy 2 Platinum Ex.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har funderat på att beställa ett Soundblaster Audigy 2 Platinum Ex. och undrar vad om någon vet något om det är bra?

Det har fått rätt bra recensioner men det skulle ändå vara kul att höra någon annans åsikt.

Ett Audiophile 24/96 kostade 1895:- sist jag kollade... Om det är billigare än Audigy-kortet så är det nog ett bättre alternativ.

Audigy är säkert inte så tokigt som jag tror.. men eftersom det är ett soundblasterkort så får jag lite dåliga associationer med mitt gamla SB Live.

Jag testade en Soundblaster Extigy och lämnade tillbaks. Efter en veckas korrespondens med Creative fick jag fram vad Creative står för:

- Not for so advanced users

Med andra ord för hemmapubliken för DVD med surround och lite sånt.

Vad jag frågat var varför digital överföring av wave från porta till dator lät så illa efter överföringen. Det lät som man kopierat det via vanligt kassettband eller liknande försämring. Alltså ingen felfri digital överföring.

Det kan vara frestande att köpa det billigaste, men gå på tidigare råd här. Helt andra grejer.

1
Bevaka tråden