Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WinXP tappar FW-anslutning till Digi002

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 11:36

Problem!

Nu har det dykt upp ett annat prekärt problem med vår kära lilla WinXP / PT dator... Efter ett tag så tappar den helt enkelt kontakten med Digi002:an via Firewire-anslutningen. Detsamma gäller den externa FW-disken som är audiodrive för PT. Funderar på vad sjutton det är som är orsaken...

Om nån av er därute vet vad det kan bero på (OS, FW-kortet, Digi002, PT) så vore jag tacksam för lite indikationer. Har letat mig blå överallt, men inte hittat nåt som leder mig nånstans.

Misstänker iofs att det kan vara FW-kortet som strular, men man vet ju aldrig. Vill helst slippa att göra en ny clean-install...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-12 11:58

Sorry Christian, men det verkar som om det är ngt dåligt omen bland era FireWire-lösningar. Och PC... ptja. Killen skulle helt enkelt fått en ny Mac i stället.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 13:43

[FLAME]

Most
Applications
Crash
If
Not
The
Operating
System
Has

[/FLAME]

PF: Förvisso sant, men efterklokhet löser sällan ett problem. Får söka vidare...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-12 15:24

Ja, det var dumt av mig att komma dragandes med mina gamla fördomar från förr. Men du, försök kolla med Digi om de rekommenderar något speciellt FireWire-kort eller något speciellt sätt att koppla både en 002 och en disk till samma kort. De kanske rekommenderar separata kort.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 15:42

Mjo... Äsch, skit i det. I no u no me.

  • Medlem
  • 2003-09-17 02:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av lappalainen
Problem!

Nu har det dykt upp ett annat prekärt problem med vår kära lilla WinXP / PT dator... Efter ett tag så tappar den helt enkelt kontakten med Digi002:an via Firewire-anslutningen. Detsamma gäller den externa FW-disken som är audiodrive för PT. Funderar på vad sjutton det är som är orsaken...

Om nån av er därute vet vad det kan bero på (OS, FW-kortet, Digi002, PT) så vore jag tacksam för lite indikationer. Har letat mig blå överallt, men inte hittat nåt som leder mig nånstans.

Misstänker iofs att det kan vara FW-kortet som strular, men man vet ju aldrig. Vill helst slippa att göra en ny clean-install...

har du testat att installera om drivrutinen till firewirekortet? kollat efter virus?

Ja... har gjort allt och lite till. Tyvärr så verkar det inte bättre än att göra en ny-installation av XP. Jaja... det är väl det som kallas beta-testing på professionell nivå. :kaaaka!:

mumlar nåt om att "äpplen hade varit bättre än päron..."

  • Oregistrerad
  • 2003-09-23 12:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av lappalainen
Problem! Nu har det dykt upp ett annat prekärt problem med vår kära lilla WinXP / PT dator... Efter ett tag så tappar den helt enkelt kontakten med Digi002:an via Firewire-anslutningen. Detsamma gäller den externa FW-disken som är audiodrive för PT. Funderar på vad sjutton det är som är orsaken...

Absolut bästa forumet för PT är: http://duc.digidesign.com

1
Bevaka tråden