Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-Audio Delta 1010LT

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet av en recension av detta ljudkort? eller har egna synpunkter?

Detta kan mycket väl bli mitt nästa ljudkort, istället för mitt nuvarande Yamaha UW500.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-11 12:55

Köpte själv ett sånt för ett tag sen och är kanonnöjd. Jag hade lite krångel att få igång det under Windows 98 men inte värre än att det var löst på nån timme. Om jag minns rätt så var det en konflikt med nätverkskortet som var själva problemet. När jag bytte till XP gick det hur smidigt som helst. En polare som kör Mac (OsX) köpte nyligen ett Delta44 och han har inte haft några problem alls så det känns rimligt att tro att Macstödet är bra även på 1010:an.
Ljudmässigt finns inget att klaga på, M-audio har (såvitt jag vet) samma AD/DA i alla sina kort så att hitta ett test borde vara lätt. Jag läste nog ett halvdussin tester innan jag slog till och alla var väldigt positiva.

vad jag hort sa ar det inte samma ad/da-omvandlare pa alla deras kort

Har ett sådant ljudkort sen några månader tillbaka och det har fungerat klockrent hittils. Har väl iof inte hållt på så mycket, blivit mest midi men har nu även införskaffat en v-amp 2:a och spelat in lite audio, och som sagt jag tycker det verkar vara ett kanon kort såhär långt. Det enda tråkiga e väl att jag köpte mitt typ en vecka innan dom sänkte det med 700 el 900 kr =(

Citat:

citerar:skapades ursprungligen av maggelito:
Har ett sådant ljudkort sen några månader tillbaka och det har fungerat klockrent hittils. Har väl iof inte hållt på så mycket, blivit mest midi men har nu även införskaffat en v-amp 2:a och spelat in lite audio, och som sagt jag tycker det verkar vara ett kanon kort såhär långt. Det enda tråkiga e väl att jag köpte mitt typ en vecka innan dom sänkte det med 700 el 900 kr =(

Hur är det med latency? Sen undrar jag om man kan spela in med medhörning utan att det man lyssnar på spelas in.. En kompis till mig har ett ljudkort där han får med ALLT som går in/ut genom ljudkortet i varje inspelning, skummt :/

  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 23:57

I mjukvaran till kortet kan man adressera alla ingångarna separat så att styra vad man spelar in/lyssnar på är inga problem. Jag tyckte själva upplägget kändes lite mysko i början men när man fattar hur det är tänkt så funkar det alldeles utmärkt.
Latency på mjukvarusynthar och så är tillräckligt låg för att jag (som är en riktigt usel keyboardist) ska tycka den är försumbar, sitter jag med ett ljud med riktigt snabb attack, nåt trumljud eller så, kan jag precis uppfatta att det alls finns någon latency, mer är det inte.
Maggelito: var glad - sen jag köpte det så har det sänkts nästan 3000 spänn...

  • Medlem
  • 2003-05-08 16:52

Fick ner mitt delta 410 till 1mS stabilt, och då hinner du inte uppfatta att det är någon latency alls

1
Bevaka tråden