Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell Inspirion

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-14 09:35

Någon som har koll på Dells bärbara maskiner?

Klurar på att bytta ut min stationära Network P4 mot en kraftig bärbar. Det jag är ute efter är en hyggligt lätt, tyst och snabb maskin. Å så givetvis MOBIL såklart ju.
Den enda bärbara jag har nu är en IBM och den är byggd som en stridsvagn. Men nu är jag mer ute efter en roadster eller en glidare typ, if you know what i mean

Jag känner flera som kör på Inspiron och de är helnöjda. Dell verkar ju vara lite... öh... man kan dela upp folk i två läger, de som gillar Dell och de som tycker att det är rena skiten. Men de säljer otroligt många datorer till bra priser. I och med att de har stora volymer så är det ju också fler som stöter på problem. En procent av 10000 är ju fler i antal än en procent av 1000. Vi kör mycket Compaq på jobbet och i princip hälften av arbetsstationerna har krånglat på något vis (nätdel, skärm, moderkort).

Själv är jag helnöjd med min nya stationära Dell Dimension 4600 och dess sketna Soundblaser. Och så är de snygga.

  • Medlem
  • 2003-10-23 21:13

Nu är leasingkontraktet påskrivet och om max 2 veckor står det en Dell
dimension 4600 framför mig.

Man får verkligen mkt dator för pengarna nu för tiden. Var sugen på att skaffa en Mac, men insåg vad det skulle kosta att köpa på mig den mjukvaran jag använder:kaaaka!:

By the way så har jag torskat dit på Corel Draw igen, gillar att gå mot strömmen, känns mer rätt än illustrator för mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-23 22:03

jag körde med en dell inspiron 8200 ett år. mycket trevligt och snabb maskin! tyvärr var jag tvungen att lämna tillbaks den (till kontoret) för några veckor sen!

Jag har en Precision 340, och den har gått som ett urverk i knappt två år eller nåt. Den var tyst och fin länge, men nu susar den en del i fläktarna så de får jag väl byta. Vår sångare har en Inspiron med ett M-audio usb-midi/audio-interface att småkladda med, och det verkar gå bra.

Snart kan jag få chans att personalköpa en Apple, ska man nappa på det? Kanske byta till Logic också efter tolv år med Cubase (sedan v 2.0 för Atarin)... Jag gillar Cubase, men fönsterhanteringen stinker:mad: , och Logic verkar rätt bra på det. Men dyrt. Undrar om man kan bundla Logic i personalköpet?;)

Steve, du ville ha en mobil och slutade med en stationär?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-24 14:43

Flugan, Logic är helt rätt väg att gå - inte för att SX är fel väg, men Logic är rätt väg! Jag är också fostrad på Atari & Cubase men torskade direkt på Logic när jag såg ljuset. Nu kör jag mest Reason eftersom jag sett ljuset med att slippa hårdvarusyntarna, men Logic kommer snart igen också. Macen är på ingång. Och allt är bättre än någonsin.

Fönsterhanteringen?? Du sitter väl inte med Femman?
Sx tycker jag klarar det galant.
Hade kunnat tänka mig logic om den hade en vettigare audiofilseditering. Cubase SX har ju samma som Pro Tools vilket är alldeles wünderbar och totalt beroendeframkallande, går inte att vara utan när man väl vant sig vid det.

Jag har SX v1. Jag skulle t.ex vilja kunna dela skärmen mellan arrange och key edit, markera en part i arrange och vips få upp den i editorn, klicka på en annan och få upp den istället. Sedan saknar jag studio setup, det verkar mycket bättre i Logic

PF: jag är helt fast i hårdvaruträsket Min enda softsynt är NI B4... Reason är hur kul som helst, men jag har inte det... undrar varför egentligen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-24 19:10

"Hur kul som helst" ska man förstås ha, det är inte ens något att fråga sig!

  • Medlem
  • 2003-10-25 11:33

Japp

Det blidde en stationär, men nästa burk blir en bärbar:D

Anledningen är att jag har ett hemkontor henna där även musikinstrumenten huserar. Så då blir det smidigare med en bra flatscreen och stor burk för expansioner.;)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-25 19:59

Får vi höra nå'n musik då?

  • Medlem
  • 2003-10-25 22:18

Haha

Du satte fingret på det PF!

Hoppas kunna ta ett steg till att slimma en setup och göra klart något av allt man petat med under 18års syntägande.

Satt och filosoferade lite en dag och blev skrämande medveten om att bara 2 syntar passat mig bra att JOBBA med. Yamaha V50 och Nordlead2.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-26 09:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av steve
[B]Någon som har koll på Dells bärbara maskiner?
...

steve,

Jag använder förnärvarande en Dell Inspiron 8500 och jag är helnöjd med den. Jag använder den dock inte till musik eftersom jag har en stationär dator för detta ändamål ...

neriks, hur är ljudnivån på den? Surrar fläkten mkt?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-26 16:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av eskimo
neriks, hur är ljudnivån på den? Surrar fläkten mkt?

eskimo,

Visst kan man höra fläkten emellanåt men generellt så tycker jag att den är tämligen tyst. Mycket bättre än min stationära dator!

  • Medlem
  • 2003-11-05 14:09

Satan i gatan

Sicken maskin

Tyst, snabb å snygg:p

Ja är nöjd, ska installera lite kul program.
Snart kommer nog steve skapa musik:D

1
Bevaka tråden