Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac osx och Oxygen 8 strul...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-15 15:02

Tjena!

Mitt oxygen 8 slutar funka rätt ofta (då jag slitit ut usbkabeln) och det enda som hjälper för att få igång det igen är att boota om maskinen. Finns det något sätt att få macen att hitta interfacet då det blivit avaktiverat utan att just boota om datorn?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-15 15:09

Boota om låter helt, som västgötarna säger, gälet! Det räcker i så fall med att logga ut och logga in igen. (Shift, äpple, Q). Problemet är dock M-audios välberömt dåliga drivrutiner. Kolla på www.m-audio.com eller närmare bestämt http://www.m-audio.com/support/driversearch.php - se till att du har de senaste drivarna. När du ändå är igång kan du uppdatera MacOS X till 10.2.5, det är just släppt. Just det, en annan grej för att omaktivera Oxy 8-drivaren kan vara att ha den inkopplad men att slå av den (på strömbytaren) och sedan på igen. Är det just med Reason det strular eller? Reason gillar inte när MIDI In-enheterna försvinner under programmets gång. Har du för få USB-ingångar eller? Du kan få köpa en Dr Bott´s USB-hub av mig billigt, jag behöver inte den längre sedan jag kör ett Apple-tangentbord också (som också är en liten hub med två USB in).

Dr Bott´s T7 Hub - använder en USB-ingång, ger sju nya.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-15 21:45

Det som är rätt evil är att jag har både 10.2.5 och senaste drivarna till oxygen8an. Det är i Ljud / Midiinställningar det inte hittas utan det står att det är avaktiverat helt enkelt. Det är då jag flyttar min mac fram å tillbaka som problemen som uppstår... Är en sådan där "vilakille" som bara stänger locket då man gör något annat

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-15 22:49

Fast ljud å midi-inställningarna ska du inte lita på helt benhårt, t ex Reason kan hitta Oxy 8´an ändå, även om den verkar avaktiverad.

Det finns några program för att hålla koll på USB i OS X, men jag kan inte komma på vad de heter.

Jag har haft lite strul med mitt Midisport 2x2 (också M-audio/Midiman), men det verkar ha lugnat ner sig lite nu.

PF: vad ska du ha för hubben? Jag behöver en extra port till min Reaktor-dongel, men har inte orkat köpa nån än så länge...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-16 00:58

Den kostar 595:- + moms från Macoteket och är köpt därifrån + knappt använd, så... 550:- är väl schysst?

Jag avstår nog, mest för att jag egentligen inte behöver mer än 1 eller 2 portar till, och då kan man komma undan billigare...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-16 16:40

Jupp!

1
Bevaka tråden