Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar aps kort med logic?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena grabbar jag undrar bara funkar aps kortet med logic?
Jag vädjar till allmänheten om hjälp

Andreas

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-17 15:00

Starkt osäker på det. Men det ska ha funnits en APS-version av Logic (som följde med kortet). Du kan ju kolla med Luthman Scandinavia (www.luthman.se) om de kan trolla fram något. De pushade ju för APS-kortet ganska länge.

Kolla även om det fortfarande finns smarta hackare på nätet som skrivit ASIO-drivare. Med ASIO ska ju kortet absolut kunna funka ihop med Logic.

Kolla här för de senaste drivarna (W2K/XP):

http://www.emu.com/support/aps.asp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-17 17:09

APS och Logic på PC fungerar sådär... det går att få ljud, med hög latency och låst till 48kHz. Kanske finns nån hackad drivare som löser 48kHz delen, inte säker. Det fanns inte när jag lämnade Logic supporten i alla fall.

Jag har två kompisar som kört APS/Logic/PC och ingen har kvar den lösningen, en har gått över till RME och den andre kör MOTU828 och numera mac.

tackar grabbar för den fantastiska hjälp sånna gökar som ja får jämt o ständigt.
Det var så att polaren hade fått möjlighet att köpa ett aps billigt så hans enda användning var logic därför jag undrade.
doctorn

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-18 12:37

Jonny B : De nyaste drivrutinerna till APS-korten är knappt en månad gamla. (versionen innan hade däremot en 2-3 år på nacken) Har du testat de nyaste eller? Jag menar, en hel del har nog hänt i den senaste versionen. Bara för att undvika missförstånd.

1
Bevaka tråden