Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt DIGI001 är knepigt!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är så jäkla skumt, jag har gjort allt man ska innan man installerar pro tools LE, installerat det och kört DIGITEST som funkar... ändå så verkar inte kortet i datorn hitta DIGI001 interfacet... När man i pro tools går in på 1/0 settings så står det ovanför bilden på DIGI001 "No interface"....

Jag har aldrig kört Pro tools innan så jag behöver all hjälp jag kan få....

Tack på förhand
John

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-25 21:14

eller

?

Okies... Har själv kört Digi001 på en PC under Win98 / Win98 Lite ett bra tag utan större problem... Men vad kör du med för dator/OS? Och vilka drivrutiner/&programversion kör du? (updates hittar du på Digidesigns hemsida)Kör du andra ljudkort i samma burk?

Krävs lite info (som PF antytt ) för att lösa detta...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-26 00:09

Japp! Ingenjörsdesign eller designer-design!

(Gäller f ö än idag, alla steg inräknade! )

eller

...så att säga...

Jag har
AMD 2100+
512 RAM
Kör Win XP pro...

Det finns ett ljudkort på moderkortet men jag har stängt av det i BIOS:en...

Jag är inte så bra med datorer...

Vilken version av PT ?

John

Kolla in på Digidesigns hemsida om din aktuella programversion och ljudkortet är kompatibelt med din dator...

See under "Support -> Compability"...

Körde själv 5.01 - 5.211 med en PIII 500 MHz. PIII är i alla fall fullt kompatibelt... AMD kan tyvärr vara lite svårare med de äldre versionerna av PTLE.

Svårigheterna ligger ofta i vilket chipset datorn har. Kolla det.

John

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-26 15:37

Kan ingen hitta på ett bättre ord för det där?

"Chipset" låter så jäkla B. "Chip set" är bättre iofs - på engelska ska man "sär skriva".

Det var menat att sägas på engelska eftersom jag inte vet något svenskt ord och i all hast glömdes mellanslaget bort. Om man försvenskar ordet rakt av skulle det dock vara rätt. Bindesterck skulle funkat det med. Vad heter chip set på svenska tro?

John

Integreradkretsuppsättning? Kanske inte...

Såg förresten att dom börjat sätta fläktar på chipseten på vissa nya moderkort... Vart är världen på väg?

Nu ska jag vara tyst så att någon kan bidra med något vettigt till tråden...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-01-26 17:34

Peter H : Börjat? Det sitter på mitt Abit KT7 (som jag köpte 2000).. på det de kallar "north bridge", så det är ingen ny grej.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-26 19:16

John, det var inte riktat mot dig utan snarare alla som använder uttrycket i fråga...

Vad skulle DN skriva? "Integrerad kretsuppsättning" är lite krångligt men tyvärr bättre.

Integrerad gillar jag inte. Chipuppsättning borde väl gå. Chip får väl anses som inarbetat och därmed är det ett svenskt ord?

John

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-27 07:11

Njä. "Krets" är nog bättre faktisch.

:rolleyes:

Snillen spekulerar...

-----

Well well, åter till ämnet...

1
Bevaka tråden