Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook+motu 828

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-26 21:00

Har en vit Ibook (g3,500mhz,512mb ram) som jag nyligen köpte motu´s 828 interface till.
Fick lite ångest över köpet...jag hade tänkt använda Ibooken som portabel inspelningsstudio med Digital Performer och program som reason,reaktor och pluggo.
Det jag undrar över är: var detta ett felköp? Räcker min Ibook till för detta?
Vore hemskt tacksam för inlägg, kanske flera som har samma setup?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-27 00:58

Felköp why? Grymt set ju!

  • Medlem
  • 2002-10-27 02:35
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: anno nyhm:
Felköp why? Grymt set ju!

Jo ja,men jag har inte riktigt koll på hur mycket Ibooken klarar av, hur många audiotracks och plugins jag kan använda innan datorn säger stopp...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-27 12:11

Hej där! Din iBook bör klara sisådär 20 audiospår och ett par tre pluggar ovanpå det. För att köra Reason fungerar den alldeles utmärkt, men om du tänker bygga upp ett helt arr i Logic / Cubase etc enbart med VST-instrument måste du nog "bounca ned" som audio under arbetets gång. Jag skulle säga att din dator räcker till ganska väl. 828´an är alldeles utmärkt till - ett fantastiskt audiointerface.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-27 19:37

AltiVec-optimerade program vinner mycket på G4:an. Vill du jobba mycket med mjukvarusynthar och samtidigt köra realtidspluggar så går det åt rätt snabbt. Det bästa med den där configen är att den är portabel, och det kan vara mer värt än många audiospår och realtidspluggar!!

/JO

  • Medlem
  • 2002-12-10 01:51

Hallåes, är nu mycket lycklig ägare till powerbook g4!
Allt går BRA mycket fortare med 550 mhz...och skärmen, herregud!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-10 02:12

Mmm, Powerbook´en är mycket vassare än iBook. När man kör MacOS X så tycker jag iBook´en är seg som sirap (även senaste modellen). Man får ställa ned skärmen till tusentals färger och lite sån´t. Jag kör själv en PBG4 / 667 nu och jag är liksom du hur nöjd som helst. Hade en 550:a förut och den var också enormt trevlig. Har i princip bara kört bärbara Mac´ar nu sedan juni 2001, och de är fantastiska maskiner tycker jag. Sitter t ex nu i soffan, fötterna på bordet och datorn på låren. Datorn är helt ljudlös och inte ens varm trots att den varit igång i säkert tre veckor sedan jag startade om sist. Märker att jag låter skrytsam här, sorry for that, jag är bara så GRYMT nöjd med datorn. Trådlöst internet vore nästa grej egentligen, men lite tråkig investering bara.

1
Bevaka tråden