Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bildskärm Eizo?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-19 02:06

Jag vet att det kanske inte hör hemma på den här sidan, men testar iallafall..

Är trött på att sitta med min extremt flimriga och suddiga gamla Philips 17" när jag håller på med musik och är därför på jakt efter minst en 19".

Fick erbjudamde om en Eizo Flexscan T67s 20" för 1300 kr. Är detta ett sjysst pris och framförallt är det en bra skärm?

Den var 3-4 år gammal, men i bra skick.

Har ni några andra tips eller köpråd så hör av er! Ni kanske t.o.m. har en skärm till salu?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-08-19 02:12

Det e väl ganska schysst pris? Jag köpte en 17" i nyskick för 600kr.
Vad jag hört om större skärmar e att man ska akta sig för att de "brunnit ut". Tydligen ska LaCies stora gamla monster vara ganska trötta.

Polaren har två sådana hyundaiskärmar i sin studio. De är väl helt ok för att vara CRT-skärmar men jag skulle aldrig skaffa mig något annat än TFT. Skillnaden är enorm.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-19 10:02

...och jag vill inte ha något annat än CRT. Blir trött i ögonen och huvudet av TFT. Min 19" Hitachi CRT-monitor har hängt med i fem år och har hur bra bild som helst. Jag har inga som helst planer på att byta och kan varmt rekommendera Hitachi.

Jag är skeptisk till att köpa beggnade skärmar. Visst, de kan vara jättefina. Första veckan. Sedan kan vad som helst hända. En ny 17" - 19" kostar inte så förbannat mycket, kanske en 2000 - 2500:- beroende på hur kräsen man är. Ofta har man tre års garanti också. Själv kör jag på en 17" TFT och tycker att det är underbart. TFT är kanske inte världens bästa skärmar för avancerad bildbehandling, men sånt håller jag inte på med så mycket.

Slutsats: jag skulle hellre lägga dubbla pengen på en ny skärm än halva pengen på en begagnad. Men så är jag ju så otroligt rik också (OBS, ironi!!!). Eller hur den nu var...

1
Bevaka tråden