Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering av dator - kommentarer önskas

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihop! Det här blir mitt första, men helt säkert inte mitt sista inlägg på detta forumet. Jag är just i färd med att uppgradera min dator och har valt ut komponenter. Innan jag slår till skulle jag gärna få lite synpunkter på datorpaketet jag plockat ihop. (Det huvudsakliga användningsområdet kommer givetvis vara musik...)

Chassi: CompuCase 300w Ultra quiet ATX, USB-f
Moderkort: Asus P4P800/GD i865PE raid 1gb lan 6ch sound
Processor: Intel P4 2.4 GHz 800FSB S478 Box 512kb
Minnen: Kingston 512MB DDR PC333 16M*64 DIMM CL25 X 2
Alternativt: Silcom 512 MB DDR-333 PC2700 x 2

Att moderkortet har integrerat ljudkort ställer jag mig lite tveksam till, integrerade ljudkort har gett upphov till mycket strul för mina bekanta. Det verkar dock vara svårt att hitta ett moderkort utan integrerat ljud. I min nuvarande burk har jag ett Terratec EWX 24/96, vilket jag givetvis kommer att använda i min nya dator. Vad tror ni om datorpaketet? Vilka minnen skulle ni rekommendera?

Ser ut som en bra konfiguration.
Har också ett Asusbord med inbyggt ljud(tror nästan alla har det) men det har inte givit mig några som helst problem. Bara att avaktivera.

  • Medlem
  • 2003-08-22 15:24

kolla även Abit IC7 med i875p

Är inte 2.4 ghz lite för lite?
Det har ju funnits snart ett år och kommer säkert bli ganska omodernt väldigt snart

2.4 ghz känns ganska lagom för min del, speciellt med bushastighet på 800 mhz. Skulle jag sedan känna att en snabbare processor vore på sin plats klarar moderkortet alla p4:or. Det kan hända att jag satsar på en något snabbare processor, om prisskillnaden inte är alltför stor.

1
Bevaka tråden