Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pyrotech?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som handlat dator från www.pyrotech.se?

Lurar på deras BAS Silent... Orkar inte bygga själv känner jag, så jäkla mycket att hålla ordning på (inte minst att se till att få gfx&moderkort utan störiga fläktar! Inte helt självklart längre).

Nackdelen är att den inte är byggd för musik, men konfigurationen ser vettig ut.

Frostnetwork hade varit trevligt, men jag har inte så mycket cash, och Pyrotech har "räntefri" abis...

Var jäkligt sugen på en Carillon häromveckan, men så steg pundet igen, och då vart det inte alls lika kul längre... Och det faller också på kontantproblemet.

Nån som kan rekommendera nån annan som har tysta & bra musikdatorer samt avbetalning (alt. komplett dator under 11k:-)?

Långt inlägg med en enkel fråga...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-06 22:39

Jag har handlat från två liknande företag och har väl inte odelat positiva erfarenheter. Men om den utsetts till bäst i test kan det inte vara dåliga grejer. Dock är väl P4/2 ghz ett koncept som rullat ett tag nu; kollar du runt kanske du kan hitta en burk till samma pris som ger dig en ghz mer i prestanda och kanske lite större hårddisk osv. Men det var ett snyggt paket.

Iom att man kan konfa själv så väljer man ju det som ger mest "bang-for-buck". P4 2.4 & 80gb hårddisk förmodligen.

Det fanns en site som var länkad från Prisbarometern (numer nedlagd) där det fanns recensioner om svenska datorhandlare, nån som har URL´en dit? Vill gärna veta om företaget är seriöst innan man handlar...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-07 11:19

Det låter som känslig information!

Recensioner om datorhandlare? Däremot är väl IDG´s tidning MaxiData som alltid en bra prisguide.

Nja, det var kunderna som fick komma med omdömen, så så känsligt var det inte. Dessutom kunde företagen svara på kritik direkt på sidan. Väldigt användbart, tyvärr verkar den vara nere... (hittade länken till slut).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-07 11:33

Det tycker jag låter i synnerhet känsligt... i alla fall när det är samlat på ett och samma ställe, i ett och samma syfte... Skulle själv inte vilja ha en butik som fick ett orättvist dåligt omdöme från nå´n 14-årig missnöjd liten nisse eller nå´n 54-årig arg "computer illiterate" som skrev ned firman efter att fått 83 supporttimmar men ändå inte hajat.

Nej, men iom att dom kan svara för sej så ser man rätt snabbt vilka som verkligen haft problem.

Svarta listan fungerar ungefär likadant, men där får man ju bara de dåliga omdömena... Data Prince som nån länkade till här nån gång verkade inte helt pålitliga sett till blotta mängden anmälningar...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-07 11:51

Ptja, jag tycker allt man ska ta det där med en redig nypa salt. Vet man vad man gör så kan man lika gärna handla från Nisse i garaget. Är man en vanlig användare som behöver hjälp och support så är det bättre att handla från t ex Dell, Compaq, Toshiba eller Apple, som har fungerande support. Och i ärlighetens namn - alla PC-firmor är Nisse i garaget - mer eller mindre. De handlar alla från Korea & Taiwan och monterar ihop + sätter på egen liten klisterlapp med "fabrikatet".

Alldeles sant. Men enda märkesdator jag skulle köpa är Apple... Och det är inte riktigt aktuellt längre. Dell & Compaq osv är ju inte direkt optimerade för musik...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-07 13:24

Som vän av Mac så tror jag faktiskt ändå att du kommer igång lika snabbt med en ny Dell som med en ny Mac. Åtminstone är det min erfarenhet. Det illasinnade ryktet om märkes-PCs för musik är inte rättvist längre. Ta hem en Dell, slit ut det inbyggda ljudkortet och formatera om den. Kör in WinXP-CD´n och välj bort allt lull-lull du klarar dig utan - ganska enkelt. Precis som med en ny Mac. Smidigt och bra.

1
Bevaka tråden