Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

semiOT: Hur en synth BORDE se ut

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.superdsp.com/products/sam550/default.asp

Detta är iofs ingen synth utan bara en stor fet DSP-box, men om nån har en skamlig massa pengar så ring mig så börjar vi bygga synth av den

Jag har en stark känsla av att det skulle bli en "ganska kraftfull" synth dessutom...

Jag är intresserad av att finansiera, maila mig med mer info.
Mvh Andreas

?? För det första vet jag inte om jag var så himla seriös, mina DSP-skillz är ganska begränsade så jag skulle knappast vara den mest lämpade för ett sådant projekt i dagsläget, och sen skulle jag gissa på att en enda sån där SAM-550 kostar i storleksordningen 1/4 miljon eller så... Det är trots allt "The worlds fastest DSP computer" vi talar om. Sen tillkommer naturligtvis utvecklingskostnader...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-18 19:05

Och i maj 2004 är den inte SÅ snabb längre. I maj 2008 blir den omkörd av laptops för 7000:- (de är så billiga då).

Det sista betvivlas, men jag sätter inga pengar på det... Just DSP-kraft har väldigt mycket med processorarkitektur att göra och fortfarande är det mycket som dedikerade chip från 1998 kan göra som en normal PC inte kommer i närheten av. Dessutom är det svårt att se vad DSP-kraften ska användas till i en vanlig PC; vanligt folk bryr sig väl inte så mycket om sånt?

Å andra sidan är det ju högst tveksam om en DSP-processor gjord för att behandla signaler i MHz-området kan användas till en fjuttig synth med hedern i behåll...

Där har vi kanske ett tänkbart användningsområde förresten; att processa radiosignaler direkt i PC:n?

1
Bevaka tråden