Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audiophile 2496, samma gamla visa?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att det finns flera frågor om detta ljudkort på detta och andra forum. Dock har jag inte lyckats lösa mina problem. Följande skickade jag till M-Audio för flera veckor sen. Har inte fått något svar. Snälla, kan någon hjälpa mig? Hoppas det är ok med engelska...

"Hello!

I´m using the Audiophile 24/96 sound card and a Miditech midocontrol keyboard to control the Reason 2.0.1 Demo. It sounds very beautifully except occasionally when a distorted "sqreek" comes out from the speakers and then everything is fine again for some time until "SQREEK"...

I´ve tried to change various settings here and there (buffer and sample rate), but to no avail.

I´ve also had problems when making a line recording (electric bas) via your pre-amp AudioBuddy in Deck 3.5.1 LE. There was a similar occasional noise. Right now I don´t have the possibility to test that with Deck again. Just wanted you to know about it. It seems to be the same kind of problem I have in Reason.

And what happens if you change to 9600 KHz sample rate in Reason? Audio for other Apps (Audion, iTunes) gets killed. This is CRAAAAP!

I must say that all "ordinary" playback is working very well and now since OS X 10.2.5 my machine seems to "deep sleep" properly with the Audiophile card installed. It always come back as it should when waking it up.

I´m running Mac OS X 10.2.6 with the latest drivers for the Audiophile card you have on your website.

What to do?

I´m getting tired of this crap never working properly. I´ve been trying for over two years now!!! (previously in OS 9)

Sorry for my "crap talk", but I´m getting kind of frustrated here...

Best regards,
a Martin"

Tycker det är lite synd att jag inte får Reason att fungera som jag vill. Kan verkligen tänka mig att köpa det programmet när allt funkar.
(glömde skriva att jag har 512 MB RAM i min G4 867 MHz)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-27 01:37

Låter för mig som om du har hårdvarufel på ljudkortet. Testa att assigna Reason till Mac´ens eget ljudkort så låter det i alla fall som det ska. Ellerrrr?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-27 01:54

btw! star-affinity - är inte det ett av ljudnamnen i ensoniq vfx?

Visst låter det bra om jag spelar up via det inbyggda ljudet. Men det vill jag ju inte...

Undrar också varför all MIDI jag skickar via keyboarden ibland dör om jag slår på keyboarden när datorn redan är igång. Måste göra omstart för att kunna använda MIDI när detta händer. Inte så Mac OS X:igt precis.

Citat:

citerar:skapades ursprungligen av PF:
btw! star-affinity - är inte det ett av ljudnamnen i ensoniq vfx?

Det är möjligt. Jag känner inte till något om det i alla fall.
Men så är det väl. Man tror man är originell och har kommit på ett fint namn, så finns det redan något som heter så. Om det i detta fallet är ett ljud så känns det helt ok.

Vad kan man förresten göra om det är ett hårdvarufel?
Garantin lär ju vara slut...

Tack PF, för hjälpen!

Jag ett likadant kort som jag har problem med men jag vet iof inte om det är kortet som är boven, men jag rekommenderar dig att titta på garantivillkoren igen. Kollade bara som hastigast men fick intrycket att garantin inte var tidsbegränsad?

En kompis som jag spelat in en del hos hade samma problem med sin dator. detta var tillsammans med logic och Audiophile kortet. Provade en jävla massa knep utan framgång. Sen bytte han strömsladden!!! när han flyttade datorn längre från jacket och problemet försvann... skitskumt, men prova. Kan ju vara precis vafan som helst som knasar när det gäller datorer...

1
Bevaka tråden