Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC: Min synth sprakar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Alltså, detta är lite underligt

Låt mig förklara: Jag hade kopplat in min synth (cs6x) till INPUT1/2 på mitt Delta66 och höjde volymen rejält, då hörde jag ett sprak/knaster, jag provade även att lyssna med hörlurar rakt in i synthen och inte via ljudkortet och märke samma knaster fast aningen svagare. Jag tog en kaffe och en snus, och tacke vare dessa njutningsmoment så glömde jag helt av vad jag höll på med så jag började spela ett spel på datorn med hörlurarna som då var inkopplade till synthen, och precis innan jag han koppla in mina hörlurar i stereon igen så hörde jag knastret mer när jag rörde musen och när datorn laddade. Jag tyckte att detta va väldigt underligt eftersom det enda som kopplar min synth till datorn är ju midisladden. (Via en Host sladd) Jag koppla ur den och knastret försvann

På nått sett så stör datorn synthen via midi sladden och ger av sig ett knaster, speciellt när datorn laddar eller när jag rör musen. Och jag frågar, Vaihelv!?

[ 17 Oktober 2002, 18:44: Meddelandet ändrat av: Stefan ]

[ 30 November 2002, 16:21: fixat av: patrick fridh ]

Själva knastret kommer antagligen från grafikkortet eller nåt... Låter som ett jordfel el. dyl som går vidare till synthen.

Grafikortet?, tjaa kanske det. Men det som jag tycker är underligt är ju att knastret påverkas av allt som händer i datorn. Ta t.ex den blinkande markören när man skiver text, som t.ex här, då knastrar det i takt med att markören blinkar, när jag rör musen så knastrar det när jag rör den o.s.v. Det låter ungefär som "datorspråk" Kan verkligen ett grafikkort ha denna effekt. Om det vore grafikkortet så borde det väl vara ett konstant knaster?

1
Bevaka tråden