Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RS422?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det nån Mac-nisse som vet vart man får tag i RS422-kabel?

Har kollat Macoteket med klent resultat. Helst ska det dessutom vara i Göteborg...

Ska seriekoppla AMT8 & Unitor8, massor av kanaler, mumma!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-11 22:47

Du får nog ringa skrotnisse!

  • Oregistrerad
  • 2003-02-12 00:11

En vanlig "seriell" mac-kabel mao ? Jag har en liggandes som kanske inte behövs.

Gjorde en beställning från Thomann igår (behövde en submixer till), och dom hade faktiskt RS422, men bara en 5 meters... Suck! Nåja, den funkar väl.

Köpte faktiskt en hel hög kablar, otroligt bra priser, och ganska lättmanövrerat. Försökte på Music Store först, men det var hopplöst att hitta såna där småprylar.

(Och jo, jag köper billig skitkabel och slänger när dom pajjar. Jag vet att det är förkastligt, men va f*n...)

  • Oregistrerad
  • 2003-02-12 10:44

Thomann är riktigt bra, jag köper mycket av dom. Kabel också. Det senaste året har jag skänkt en massa pengar till Thomann och tyskar på ebay, dags för svenska säljare att börja konkurera om dom ska ha någon marknad kvar tror jag.

Annars tycker jag att dom svenska handlarna börjar hämta upp lite. Skillnaderna är inte lika enorma längre...

(OBS! Högst ovetenskaplig åsikt, bara en känsla jag fått)

  • Oregistrerad
  • 2003-02-12 11:19

Iofs, vissa priser börjar arta sig. Men om man som jag ibland köper 5-6 saker samtidigt så finns det grymma pengar att spara. Tex många skivspelare kostar dubbelt så mycket i sverige. Och datorprogram kan man göra klipp på ibland också.

Datorprogram kan vara lurigt, är svårt att få reda på om det är tysk el. engelsk version (jag har försökt ett par gånger... )

Hursom, Thomann hade inte RS422-kabeln hemma, så jag avbeställde den, så det är aktuellt igen.

Jim, vad ska du ha för din?

  • Oregistrerad
  • 2003-02-14 13:31

En hundring ? Vet inte vad dom är värda idag, jag har för mig att jag betalade en massa för den förrut. Fast det var ju från nån snål mac-butik.

1
Bevaka tråden