Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mixtreme digital power pak

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hittade precis ett paket i Luthman-katalogen som vissa här kan tycka vara väldigt intressant.. jag har aldrig sett det här tidigare iaf och tycker att det kan va värt att kolla upp mer.

I paketet som finns i Luthman-katalogen så ingår kortet, en io-box, mjukisinstrument, sequencer och audioediteringsprogram.. 6495:- är listpriset. (det är väl listpris som dom skriver i den katalogen?). Mycket billigt tycker jag iaf!

Lite mer info kan ni hitta här:
http://www.mackie.com/mbp/products/mixtreme/mixtreme.html

hmm det verkar rätt bra men samtidigt har det bara ett DSP chip (visserligen ett som är bättre(?) än Sharc DSP chipen)

uad-1 har också bara ett DSP-chip vad jag vet.. men det är helt ovesäntligt iom att det är helt olika arkitekturer osv.

dessutom så är det här systemet mycket billigare än ett från creamware.. men då även riktat mot en lite lägre nivå (ser jag det som)

  • Oregistrerad
  • 2003-02-17 23:09

Bara det inte är ett försök att blåsa ut en massa mixtremes som legat och möglat. Kom inte det kortet för en massa år sedan ? Jag kan ha fel men har för mig att det dök upp 97-98 nån gång ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-17 23:34

Rent instinktivt känns det som en krystad åtgärd från krisdrabbade Mackie. Jag tror mer på att köpa en Mbox i så fall - ungefär samma pris och en klart mer framtidsvänlig produkt.

1
Bevaka tråden