Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen - ULN2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 17:59

I dag kom den äntligen, som ett paket på ICA. En Metric Halo Labs Mobile I/O ULN-2. I paketet: Ett registreringskort, Installations CD för OS9 och X, Rackvingar, Nätadapter (som inte behövs egentligen), Två firewire kablar och själva interfacet.

Efter en enkel installation av CoreAudio drivaren och en omstart var det bara att kopiera MIO Console programvaran och köra igång. I med hörlurarna och basen, upp med volymen och jävlaranamma vilket kristallklart snärtigt ljud! Det var länge sedan jag blev så imponerad av ljudkvaliten i någonting överhuvudtaget. Tyvärr har jag inga mikrofoner hemma för tillfället så jag har bara möjligheten att testa att line´a basen...

Vad som ser ut som ett tvåkanals in/ut interface visar sig vara ett 4in/6ut. Två analoga in och två digitala på s/pdif eller AES/EBU, och fyra analoga ut och två digitala ut på samma format. I vanliga fall brukar det som kallas Monitor out och Out 1-2, vara samma signal speglad, t.ex i Digi 001. Så inte fallet här, här fungerar alla ut helt separat från varandra och kan få sin egen mix! FETT!

Integration med Logic: Klockrent!
De sex output´sen i logic dyker upp som DAW 1 - 6 i MIO Console, och kan sedan separat mixas för varje fysisk utgång. Möjlighterna blir fantastiska!
Stänger man av Softwaremonitoring i Logic och kör monitorlyssningen från MIO Console är det verkligen latency fritt.

I framtiden kommer ChannelStrip pluggen ligga fast i MIO Console och använda sig av ULN-2´s processor.

Efter detta korta test var det dags att springa till jobbet... FAN!

Det ska blir intressant att senare testa ULN-2 med mikrofoner av toppklass, och utforska alla möjligheter jag ännu bara kännt lukten av, och att testa inspelning i 24/96. Framtiden ser ljus och intressant ut.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-05 18:17

Ballt, Jonny! Beställde du den från USA eller från Tyskland, eller hur gjorde du? Snyggt å dyrt verkar det vara! Gott ljud är iofs värt sin investering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 18:59

Jag tog den genom min polare på TTS till ett riktigt hyggligt pris. Har inte sett att nån av tyskarna har fått in den ännu.

Gott ljud är värt pengar... mycket pengar, men det är alltid skönt att pruta

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-05 19:49

Man ska passa på när möjligheten finns!

1
Bevaka tråden