Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Du kan nu stänga av datorn...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er,
Nu har jag ändrat min PC från ACPI till standard dator och får då det irriterande "Du kan nu stänga av din dator". Hur var det man fick bort det nu igen?
Dessutom har jag nu i enhetshanteraren två stycken "Standard-PC" under "Dator". Det känns inte riktigt bra tycker jag. Någon som vet?

peewee

Ändra tillbaka till ACPI

"nu kan du stänga av datorn" går inte att få bort på annat vis.

HeHe, nä jag vill behålla min standard-PC. Det känns som den fungerar bättre då för musiken. Mindre knaster och så.
Jo, det går att få bort "Nu kan du stänga av datorn". Jag hade så på min Standard-PC innan jag installerade om XP, men nu har jag förstås glömt bort var man gick in och ändrade någonstans.

peewee

Kör på ACPI och få det att funkar med hjälp av den här:
http://www.opusaudioprojects.net/WinXp.htm

Nån som vet hur man ändrar tillbaka till ACPI?

Testade som en sista desperat åtgärd att sätta min till Standrd PC, men det hjälpte inte och nu vill jag tillbaka...

Väljer man Update Driver finns det bara Standard att välja på...

jag rekommenderar inte att ni ändrar på den här drivaren efter att ni installerat drivrutiner annat än dom från windows-installationen om ni inte verkligen vet vad ni gör.. det är väldigt lätt hänt att ni får upp en sån där fin liten blå skärm under uppstarten av windows som är väldigt jobbig att få bort utan att installera om allting. (beror på vad för drivrutiner man installerat iofs)

1
Bevaka tråden